RETRO RÁDIÓ

Sorra szüntetik meg a pride támogatását az amerikai multik

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2025. 05. 04. 16:48

Más szelek fújnak a tengeren túl...

A multinacionális óriásvállalatok sorra szüntetik meg a pride-felvonulások pénzügyi támogatását az Egyesült Államokban - jelentette a The Wall Street Journal (WSJ) amerikai napilap online kiadása. A portál beszámolója szerint az elmúlt időszakban olyan óriáscégek fordították hátat a melegfelvonulásoknak, mint a PepsiCo, Nissan, Citigroup, Mastercard, Anheuser-Busch, Comcast és a PwC. 

Sorra szüntetik meg a pride támogatását az amerikai multik 

A WSJ értékelése szerint a multik alapvetően pénzügyi megfontolásból zárták el a pénzcsapokat, de a háttérben politikai okok is meghúzódnak. Sok vállalat ugyanis attól tart, hogyha továbbra is nagy összegekkel finanszírozzák a melegfelvonulásokat, akkor rájuk irányulhat a Trump-adminisztráció "fokozott figyelme".

John Paul Rollert, a Chicagói Egyetem docense szerint a multik féltik a jó hírnevüket, amikor attól tartanak, hogy a jelenlegi kormányzat fokozhatja rajtuk a nyomást a Pride támogatása miatt. 

„Egy Pride rendezvény támogatása nem különösebben költséges egy ekkora cég számára. Ez valójában a hírnévromlástól való félelem, ami abból adódhat, hogy a kormányzat rájuk irányítja a reflektorfényt” 

- fogalmazott a pénzügyi szakértő.

A Wall Street Journal több vállalatnak is kérdéseket küldött a lépéssel kapcsolatban, de érdemi választ szinte senkitől sem kaptak. A Mastercad pénzügyi szolgáltató például megerősítette, hogy nem hosszabbítja meg New York éves pride-felvonulásának platina szintű szponzorációját, de a döntést nem magyarázták.

„A Mastercard régóta támogatja azokat a közösségeket, amelyeknek alkalmazottaink tagjai, beleértve az LMBTQIA+ közösséget világszerte” 

- közölte válaszában a vállalat. 

A Nissan szóvivője a marketing- és értékesítési kiadások szélesebb körű felülvizsgálatával magyarázta a pride támogatások felfüggesztését. 

Eve Keller, az amerikai Pride Szövetség elnöke több tényezővel magyarázta a multik kivonulását. Szerinte az elsődleges ok a "sokszínűségi, méltányossági és befogadási" (DEI) kezdeményezésekre nehezedő politikai nyomás, másodsorban pedig a Donald Trump amerikai elnök vámbejelentései által kiváltott gazdasági bizonytalanság.

"A politikai  következményektől való félelem arra késztetette a vállalatokat, hogy hátat fordítsanak a Pridenak, és eltávolítsák a logóikat a hivatalos Pride-kiadványokból"

- mondta a WSJ-nek Keller.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.