
Sorra szüntetik meg a pride támogatását az amerikai multik
Más szelek fújnak a tengeren túl...
A multinacionális óriásvállalatok sorra szüntetik meg a pride-felvonulások pénzügyi támogatását az Egyesült Államokban - jelentette a The Wall Street Journal (WSJ) amerikai napilap online kiadása. A portál beszámolója szerint az elmúlt időszakban olyan óriáscégek fordították hátat a melegfelvonulásoknak, mint a PepsiCo, Nissan, Citigroup, Mastercard, Anheuser-Busch, Comcast és a PwC.

A WSJ értékelése szerint a multik alapvetően pénzügyi megfontolásból zárták el a pénzcsapokat, de a háttérben politikai okok is meghúzódnak. Sok vállalat ugyanis attól tart, hogyha továbbra is nagy összegekkel finanszírozzák a melegfelvonulásokat, akkor rájuk irányulhat a Trump-adminisztráció "fokozott figyelme".
John Paul Rollert, a Chicagói Egyetem docense szerint a multik féltik a jó hírnevüket, amikor attól tartanak, hogy a jelenlegi kormányzat fokozhatja rajtuk a nyomást a Pride támogatása miatt.
„Egy Pride rendezvény támogatása nem különösebben költséges egy ekkora cég számára. Ez valójában a hírnévromlástól való félelem, ami abból adódhat, hogy a kormányzat rájuk irányítja a reflektorfényt”
- fogalmazott a pénzügyi szakértő.
A Wall Street Journal több vállalatnak is kérdéseket küldött a lépéssel kapcsolatban, de érdemi választ szinte senkitől sem kaptak. A Mastercad pénzügyi szolgáltató például megerősítette, hogy nem hosszabbítja meg New York éves pride-felvonulásának platina szintű szponzorációját, de a döntést nem magyarázták.
„A Mastercard régóta támogatja azokat a közösségeket, amelyeknek alkalmazottaink tagjai, beleértve az LMBTQIA+ közösséget világszerte”
- közölte válaszában a vállalat.
A Nissan szóvivője a marketing- és értékesítési kiadások szélesebb körű felülvizsgálatával magyarázta a pride támogatások felfüggesztését.
Eve Keller, az amerikai Pride Szövetség elnöke több tényezővel magyarázta a multik kivonulását. Szerinte az elsődleges ok a "sokszínűségi, méltányossági és befogadási" (DEI) kezdeményezésekre nehezedő politikai nyomás, másodsorban pedig a Donald Trump amerikai elnök vámbejelentései által kiváltott gazdasági bizonytalanság.
"A politikai következményektől való félelem arra késztetette a vállalatokat, hogy hátat fordítsanak a Pridenak, és eltávolítsák a logóikat a hivatalos Pride-kiadványokból"
- mondta a WSJ-nek Keller.







