RETRO RÁDIÓ

"Arra tanítom a gyerekem, hogy ne kérjen bocsánatot"

P. Flóra
Szerző
P. Flóra
Létrehozva2025. 02. 11. 15:30

Az anyuka szerint empátiára neveli a gyerekét.

Egy „szelíd szülő” elárulta, nem kényszeríti többé arra az ötéves gyermekét, hogy elnézést kérjen, mert szerinte ez olyan "hitvány szokás".

Fotó: Pexels

A 34 éves, észak-yorkshire-i Kelly Medina Enos a TikTokhoz fordult szülői tanácsért, amikor fia, George 18 hónapos korában ütni kezdte. Miután kapcsolatba került más anyákkal, Kelly inkább a "gyengéd szülői nevelés" felé fordult – amely a gyermekek iránti tiszteletre és empátiára összpontosít.

Bár eleinte „nevetségesnek” tartotta, a kétgyermekes anyuka – aki ma már okleveles szelíd szülői edző – hamarosan rájött, hogy hihetetlen eredményeket képes elérni pusztán azzal, hogy megváltoztatta a beszédmódját. 

„George mindenre felmászott. Azt mondtam, hogy „szállj le”, de úgy tűnt, ez egyáltalán nem célravezető. Elkezdtem mondani, hogy »lábat a padlóra kérem«. Megdöbbentett a különbség, amikor megváltoztattam a beszédmódomat, ahelyett, hogy elmondtam volna neki, mit nem akarok. Elkezdtem eltávolítani a »ne« szót. Elmondtam neki, mit szeretnék, hogy tegyen. És így is megmaradt a fegyelem."

Mivel ez olyan jól működött, Kelly nem kényszerítette George-ot, hogy bizonyos helyzetekben elnézést kérjen – ehelyett arra biztatta, hogy nézze meg saját viselkedését. 

„Egy gyermekben nem alakul ki empátia körülbelül 11 éves koráig. Empátiát elvárni egy gyerektől, tanult készség. Ha azt mondjuk, hogy »menj és kérj bocsánatot«, az erőltetett. Engedni kell, hogy a gyerek a szituációból hátralépjen és akkor meg kell kérdezni tőle, hogy mi történt itt? Mit gondol, hogyan érzi magát a másik fél? Ha arra kényszerítjük, hogy bocsánatot kérjen, az olyan hitvány szokás. Nem azt mondom, hogy nem akarom, hogy ne kérjen elnézést, de nagy különbség van aközött, hogy én mondom meg neki, mit tegyen és aközött, ő hogyan dönt."

(via)

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.