kulcsár edina
Gary Shapirónak bevált módszerei vannak. Nehéz kizárni az izgatottságot egy állásinterjún.
A munkahelyváltás mindig kihívásokat tartogat, még akkor is, ha már rengeteg tapasztalat van a hátunk mögött. Ha Gary Shapiro cégéhez (vagy egy hasonló óriáshoz) akarunk igazolni, akkor jól gondoljuk meg, hogy mit mondunk az állásinterjún.
Shapiro, aki a Consumer Technology Association amerikai kereskedelmi szövetség vezérigazgatója, nemrégiben arról beszélt, hogy mi alapján fontolja meg az állásinterjún egy potenciális alkalmazott sorsát a beszélgetés során - írja a Unilad.
Általában a munkáltató megkérdezi, hogy mikor kezdhet, és a helyzetétől függően ez lehet az „azonnal”, vagy ha az egyik munkahelyről a másikra akar ugrani, akkor két hétnél rövidebb idő alatt. Nos, ha ez utóbbi válasz, akkor Shapiro szerint az elutasítás mellett fog dönteni, és így indokolta módszerét:
Nem kapják meg az állást, mert úgy bánnak majd velünk, ahogy azzal a korábbi munkaadóval. Olyan alkalmazottat akarok, aki olyan szinten elkötelezett a szervezet iránt még ha nem is szereti a munkáját, hogy nem hagyja cserben a munkaadóját.
Shapiro szerint nagyon fontos, hogy egy személy hogyan hagyja ott korábbi munkahelyét, és a jó feltételek mellett való távozás az ő alkalmazottaira is vonatkozik, akik úgy döntöttek, hogy máshová mennek. És nem számít, hogy milyen rangú a pozíció, mindenkire ugyanaz a kérdés vonatkozik. Kiemelte azt az esetet is, amikor ő tette fel a kérdést annak a jelöltnek, aki később a cégek operációs igazgatója lett, és ez a stratégia akkor is működött.