RETRO RÁDIÓ

Döntött a bíróság: "cukorral dúsított szemetet" árul a PepsiCo

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2024. 09. 23. 18:02

Hatalmas kártérítési per indulhat az amerikai multi ellen.

Egy kaliforniai szövetségi bíró  úgy döntött, hogy az amerikai székhelyű PepsiCo nevű élelmiszeripari vállalat megtévesztette a fogyasztókat, amikor egészségesnek állított be egy cukorral dúsított fehérjeszeletet, és ezért bárki jogi elégtételt vehet a cégen - írja a londoni székhelyű Reuters hírügynökség. 

Döntött a bíróság: "cukorral dúsított szemetet" árul a PepsiCo

A PepsiCo ellen még tavaly szeptemberben indított kártérítési pert három egészségtudatos testépítő szervezet, azzal vádolva a céget, hogy megsértette az amerikai szövetségi és állami fogyasztóvédelmi törvényeket, amikor egészségesnek állította be a Gatorade nevű, agyoncukrozott proteinszeletet. A cég úgy reklámozta a terméket, hogy az „segít az izmok újjáépítésében”, „a profik használják”, és mindez „tudományosan alátámasztott”. 

A felperesek szerint azonban az említett fehérjeszelet nemhogy nem egészséges, hanem valójában „dúsított szemétnek” tekinthető. A termék ugyanis úgy tartalmaz 20 gramm fehérjét, hogy közben 28 gramm cukrot adnak hozzá. Ez a mennyiség több, mint az a 25 gramm, amit az American Heart Association napi bevitel felső határának ajánl felnőtteknek. 

Keresetükben a felperesek kiemelték, hogy a hozzáadott cukor túlzott fogyasztása összefügg az elhízás, a cukorbetegség, valamint a szív- és érrendszeri betegségek magas arányával. Azt mondták, hogy nem vásároltak volna Gatorade szeleteket, vagy kevesebbet vettek volna, ha ismerték volna azok tápanyagtartalmát. Ezért kártérítést követelnek az óriásvállalattól. 

"A Szövetségi Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóság előírásai megkövetelik, hogy az élelmiszereket a jellemző összetevőikről nevezzék el, amely ebben az esetben a cukor, és nem a protein"

- olvasható a panaszosok keresetében.

Az amerikai élelmiszer-, snack- és üdítőitalgyártó cég korábban azzal védekezett, hogy megalapozatlannak nevezte megtévesztésre vonatkozó vádakat, mondván, a fehérjeszeleteket nem reklámozta egészségesként vagy alacsony cukortartalmúként.

Casey Pitts kaliforniai kerületi bíró ugyanakkor úgy határozott: a fogyasztók nem biztos, hogy könnyen értelmezni tudják a címkéken szereplő cukortartalmat, és félrevezető lehet a számukra, hogy a PepsiCo „tudományosan alátámasztottnak” nevezte az állításait. A bíró kiejelentette, hogy a PepsiCo csak a törvényekkel összhangban tehet az egészségre és a fehérjetartalomra vonatkozó állításokat, ami nem biztos, hogy megvalósult ebben az esetben.

Sem a PepsiCo, sem ügyvédei nem reagáltak a bíró döntésére, a felperesek ügyvédje azonban elmondta, hogy üdvözölik a határozatot, és folytatják a kártérítési igényük érvényesítését a céggel szemben.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.