Vatikáni mintára új iszlám állam jöhet létre Európában

KÜLFÖLD
KÜLFÖLD

Szerző Ripost

Létrehozva: 2024.09.23. 18:02

Döntött a bíróság: "cukorral dúsított szemetet" árul a PepsiCo

Hatalmas kártérítési per indulhat az amerikai multi ellen.

Egy kaliforniai szövetségi bíró  úgy döntött, hogy az amerikai székhelyű PepsiCo nevű élelmiszeripari vállalat megtévesztette a fogyasztókat, amikor egészségesnek állított be egy cukorral dúsított fehérjeszeletet, és ezért bárki jogi elégtételt vehet a cégen - írja a londoni székhelyű Reuters hírügynökség. 

Döntött a bíróság: "cukorral dúsított szemetet" árul a PepsiCo

A PepsiCo ellen még tavaly szeptemberben indított kártérítési pert három egészségtudatos testépítő szervezet, azzal vádolva a céget, hogy megsértette az amerikai szövetségi és állami fogyasztóvédelmi törvényeket, amikor egészségesnek állította be a Gatorade nevű, agyoncukrozott proteinszeletet. A cég úgy reklámozta a terméket, hogy az „segít az izmok újjáépítésében”, „a profik használják”, és mindez „tudományosan alátámasztott”. 

A felperesek szerint azonban az említett fehérjeszelet nemhogy nem egészséges, hanem valójában „dúsított szemétnek” tekinthető. A termék ugyanis úgy tartalmaz 20 gramm fehérjét, hogy közben 28 gramm cukrot adnak hozzá. Ez a mennyiség több, mint az a 25 gramm, amit az American Heart Association napi bevitel felső határának ajánl felnőtteknek. 

Keresetükben a felperesek kiemelték, hogy a hozzáadott cukor túlzott fogyasztása összefügg az elhízás, a cukorbetegség, valamint a szív- és érrendszeri betegségek magas arányával. Azt mondták, hogy nem vásároltak volna Gatorade szeleteket, vagy kevesebbet vettek volna, ha ismerték volna azok tápanyagtartalmát. Ezért kártérítést követelnek az óriásvállalattól. 

"A Szövetségi Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóság előírásai megkövetelik, hogy az élelmiszereket a jellemző összetevőikről nevezzék el, amely ebben az esetben a cukor, és nem a protein"

- olvasható a panaszosok keresetében.

Az amerikai élelmiszer-, snack- és üdítőitalgyártó cég korábban azzal védekezett, hogy megalapozatlannak nevezte megtévesztésre vonatkozó vádakat, mondván, a fehérjeszeleteket nem reklámozta egészségesként vagy alacsony cukortartalmúként.

Casey Pitts kaliforniai kerületi bíró ugyanakkor úgy határozott: a fogyasztók nem biztos, hogy könnyen értelmezni tudják a címkéken szereplő cukortartalmat, és félrevezető lehet a számukra, hogy a PepsiCo „tudományosan alátámasztottnak” nevezte az állításait. A bíró kiejelentette, hogy a PepsiCo csak a törvényekkel összhangban tehet az egészségre és a fehérjetartalomra vonatkozó állításokat, ami nem biztos, hogy megvalósult ebben az esetben.

Sem a PepsiCo, sem ügyvédei nem reagáltak a bíró döntésére, a felperesek ügyvédje azonban elmondta, hogy üdvözölik a határozatot, és folytatják a kártérítési igényük érvényesítését a céggel szemben.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek