RETRO RÁDIÓ

Beismerték: tényleg lehallgat minket a telefonunk

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2024. 09. 04. 13:03

Nagyon úgy tűnik, hogy beigazolódott a városi legenda.

A Cox Media Group (CMG) amerikai médiakonszern, amely a Facebook, a Google és az Amazon marketingjéért is felel, bevallotta, hogy lehallgatja a felhasználók okostelefonját, az elcsípett kulcsszavak alapján pedig hirdetéseket helyez el a hírfolyamukban - írja a New York Post amerikai napilap online kiadása.

Beismerték: tényleg lehallgat minket a telefonunk

A CMG egy befektetőknek szóló prezentációban ismerte el a lehallgatás tényét. A 404 Media hírportál által megszerzett előadás szerint a cég a saját fejlesztésű „Active Listening” (aktív lehallgatás) nevű, mesterséges intelligenciával működő szoftvert használja erre a célra.

A program állítólag a beszélgetések lehallgatásával valós idejű adatokat rögzít, melyeket a hirdetők viselkedési adatokkal párosíthatnak, hogy hirdetésekkel célozzák meg az egyes fogyasztókat. A szoftver több mint 470 forrásból gyűjti össze és elemzi az említett „viselkedési és hangadatokat”. Az okostelefonok mellett képes a laptopokon és az otthoni asszisztenseken keresztül is hallgatózni. Így ha valaki azt mondja a telefon mellett, hogy pl. "szükségem van egy új pólóra", a hirdetés hamarosan felajánlja, hogy megvásárolja azt. Vagy ha például Toyota autókról beszél, akkor elkezdi látni az autógyártó legújabb modelljeinek reklámjait.

A kiszivárgott adatokból nem derül ki, hogy az "Active Listening" szoftver folyamatosan lehallgatja-e a felhasználókat, vagy csak meghatározott időpontokban, amikor a telefon mikrofonja be van kapcsolva, például hívás közben.

A prezentációban külön kiemelték, hogy a CMG ügyfelei között találni a Facebook, a Google és az Amazon techvállalatokat, ami arra utal, hogy ezek a cégek is az "Active Listening" szoftvert használják a felhasználók lehallgatására.

Árulkodó, hogy a lehallgatási botrány kirobbanása után a Google azonnal eltávolította a „Partners Program” nevű webhelyéről a CMG nevét. 

"Minden hirdetőnek be kell tartania az összes vonatkozó törvényt és előírást, valamint a Google Ads irányelveit, és ha olyan hirdetéseket vagy hirdetőket azonosítunk, amelyek megsértik ezeket az irányelveket, megtesszük a megfelelő lépéseket"

- fogalmazott a Google szóvivője arra reagálva, miért távolították el CMG-t a forrásaikból. 

A New York Post kérdésere a Facebook és az Instagram anyavállalata (Meta) elismerte, hogy felülvizsgálja a CMG szerepét, hogy megállapítsa, nem sérti-e meg a szolgáltatási feltételeit.

"A Meta nem használja a telefon mikrofonját hirdetésekhez, évek óta nyilvánosan kommunikálunk erről. Megkeressük a CMG-t, hogy tisztázzák, hogy a programjuk milyen adatokon alapul"

-  mondta a Meta szóvivője a Postnak.

A megjelent hírek kapcsán fontos elmondani, hogy régóta él az az elmélet, miszerint a nagy közösségi oldalak a háttérben folyamatosan hallgatóznak a felhasználók okostelefonján keresztül, az elcsípett szavak alapján pedig hirdetésekkel bombázzák őket. A hallgatózásról szóló vádakat a vállalatok rendre elutasítják, és a hivatalos álláspont szerint csak akkor férnek hozzá a mikrofonhoz, ha arra a felhasználó engedélyt adott az alkalmazás számára.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.