Szerző K.B.

Létrehozva: 2024.08.07.

A NASA marsjárója olyan felfedezést tett, amire senki sem számított

Olyan anyagokra bukkantak a szakemberek, amelyeknek nem kéne ott lenniük.

A NASA rovere lassan 12 éve teljesít szolgálatot a vörös bolygón, és segítségével egyre többet tudunk meg a Mars felszínének összetételéről, valamint az űr működéséről is. Ennek egy újabb állomása érkezett most el, ugyanis még május 30-án megdöbbentő felfedezést tett a marsjáró: a Gale-kráternek nevezett terület felfedezés közben "elemi vagy tiszta kénnek" nevezett anyagot talált a kis robot. Ez meglepte a kutatókat, ugyanis nincs még rá magyarázat, hogy hogyan kerülhetett oda ez az anyag.

Mars Vörös bolygó
Megoldódhatott a rejtély, hogy miért vált sivatagossá a Mars bolygó /Fotó: Pixabay / Fotó: Pixabay

A marsjáró feladata a kőzet és a talaj vizsgálata volt, amikor a felfedezést tette. A kén megjelenése a bolygó felszínén azt jelzi, hogy máshonnan kerülhetett oda. Még mielőtt az űrlények létezését kiáltanánk ki, fontos tudni, hogy a tudósok szerint egy meteorit segítségével kerülhetett kén a bolygóra. Ez azért is lenne logikus magyarázat, mert akkor arra a kérdésre is választ kapnánk, hogy miért vált a földszerű éghajlat sivataggá a Mars felszínén.

Erről  a NASA Jet Propulsion Laboratóriuma fejtette ki a véleményét a LadBible-nek:

Feltételezve, hogy a hipotézisünk helyes, ezek az ásványok izgalmas nyomokat kínálnak arra vonatkozólag, hogy a Vörös bolygó éghajlata hogyan és miért változott sivatagosság. Egy tiszta kénből álló kőzetmezőt találni olyan, mintha oázist keresnénk a sivatagban

– magyarázta Ashwin Vasada, a Nasa kutatója a lapnak.

Nem kellene ott lennie, úgyhogy most kell kiderítenünk, hogy hogyan került oda.

Egy másik szakértő, Carl D. Hoff. professzor szerint meteoritzápor lehet a válasz a kérdésre.

Még az is előfordulhat, hogy egy meteoritzápor csapódott a bolygónak. Az elemi kén gyakran megtalálható a meteorokban.