Ilyet még nem látott: Magyar Péter rászólt egy árvízi önkéntesre, hogy ne lapátoljon

POLITIK
Létrehozva: 2024.08.14.

A tudósok is megdöbbentek: életet találtak a Marson

Vizet találtak a Marson. Ez a felfedezés mindent megváltoztat.

Vizet fedeztek fel a Marson, így potenciálisan az élet is kifejlődhet a Vörös bolygón. A NASA Insight roverjének új szeizmikus adatai azt sugallják, hogy a mélyben a porózus kőzetek tele vannak folyékony vízzel, amely a tudósok becslése szerint körülbelül egy mérföld mélységig lefedi az egész vörös bolygót, és 12 mérföldre a bolygó felszíne alatt található.

Mars

Jelenleg azonban túl mélyen van ahhoz, hogy a meglévő technológiával fel tudják hozni, ami kihívást jelent bármely jövőbeli marsi kolónia számára. Úgy tartják, hogy az óceánok több mint hárommilliárd éve tűntek el a Mars felszínéről.

Amerikai geofizikusok azzal érvelnek, hogy a föld alatti tározóból nem sok hasznot húznak a jövő telepesei, mivel apró repedésekben és pórusokban található a marsi kéreg közepén, 11,5 kilométer és 20 kilométer között a föld alatt. Egy 1 mérföld mély lyukat fúrni még a Földön is jelentős kihívás.

A Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) folyóiratban közzétett kutatási eredmények egy másik ígéretes helyet határoznak meg, ahol életet lehet keresni a Marson. A felfedezés a Mars geológiai történetével kapcsolatos kérdések megválaszolásában is segít.

Dr. Vashan Wright kijelentette: "A marsi vízkörforgás megértése kritikus fontosságú az éghajlat, a felszín és a belső tér evolúciójának megértéséhez. Hasznos kiindulópont annak meghatározása, hogy hol van és mennyi a víz."