tóth gabi
Újabb döbbenetes részletek derültek ki a kényszerleszállást végrehajtó repülőgép ügyében indított vizsgálaton.
Mint korábban a Ripost is megírta, az amerikai légiközlekedési hatóság felszállási tilalmat rendelt el szombaton a Boeing 737-9 MAX modellekre, miután egy új utasszállító gép péntek este kényszerleszállást hajtott végre. Levált a gép borításának egy része, így az ablak helyén nyílás keletkezett a törzsön. 5 ezer méteres magasságban a hirtelen nyomáscsökkenés következtében utasok mobiltelefonját szippantotta ki a levegő, és egy közelben ülő gyermek felső ruházatát is elragadta. Beszámolók szerint az utastérnek azon a részén, ahol az ablak kiszakadt, nem ült senki.
A Boeing 737 Max 9-es repülőgépek ellenőrzése során a United Airlines és az Alaska Airlines amerikai légitársaságok olyan meglazult csavarokat találtak a törzselemen, amelyek egy ilyen gépről néhány napja a repülése során törtek le.
Eközben az Alaska Airlines további magyarázkodásra kényszerülhet - írja a Tagesschau. Ugyanis a légitársaság már korábban elrendelte, hogy a Boeing 737-9 Max repülőgéppel csak a szárazföld felett szabad repülni a kabinnyomás-rendszer figyelmeztetései miatt. Ennek ismeretében a szakértők felvetik a kérdést, hogy az érintett repülőgép egyáltalán üzemképes volt-e.
Steven Wallace a repülésbiztonsági tanácsadó, az Egyesült Államok Szövetségi Légiközlekedési Hivatala (FAA) baleseti vizsgálati részlegének korábbi vezetője tájékoztatást kért arról, hogy a felelősök miért féltek a repülőgép tenger feletti használatától.
„Az Alaska Airlinesnak válaszolnia kell erre” – mondta Wallace.
Alan Diehl, a FAA korábbi balesetvizsgálója is úgy vélte, hogy a légitársaságnak nem kellett volna használnia a gépet. De azt is elmondta, hogy az a döntés, hogy leállítják a gép használatát a Hawaiira tartó – tehát a tenger feletti járatokra, megakadályozhatta a még súlyosabb katasztrófát.