RETRO RÁDIÓ

Nővé operált férfi lett Amerika kedvenc sörének reklámarca, bojkottot hirdettek ellene

Gaál József
Szerző
Gaál József
Létrehozva2023. 04. 04. 18:35
Frissítve2023. 04. 04. 18:35

Visszafele sült el a sörmárkát tulajdonló multicég reklámkampánya...

Hatalmas felháborodást váltott ki Amerikában, hogy az ország legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező sörmárkája, a Bud Light Dylan Mulvaney transzjogi-aktivistát és influencert választotta a márka reklámarcának. A férfiből nővé operált Mulvaney vasárnap jelentette be együttműködését a vállalattal, egy, a közösségi oldalaira feltöltött videóban. Ebben arról beszélt, hogy a nemváltó műtétjének egy éves évfordulóján a Bud Light olyan sörös dobozokkal ajándékozta meg, melyekre az arcképét nyomtatták. Mint fogalmazott, ennél nagyobb megtiszteltetés nem is érhette volna ezen a jeles napon. 

Nővé operált férfi lett Amerika kedvenc sörének reklámarca (Forrás: Instagram)

Miután a helyi sajtó felkapta népszerű sörmárka és a transznemű Dylan Mulvaney közötti együttműködést, a közösségi médiában gyakorlatilag azonnal bojkottot hirdettek a vállalat ellen - ami a Bud Light célközönségét ismerve egyáltalán nem meglepő. A Twittertől kezdve a Facebookon át lényegében minden közösségi felületen százával jelentek meg olyan videók, melyeken az emberek kiöntik vagy kidobják a Bud Light sörüket, majd megfogadják, hogy soha többé vásárolnak a márka termékeiből. 

Az egyik leghatározottabban talán Kid Rock amerikai countryénekes állt ki a márkával szemben. A zenész egy olyan felvételt tett közzé a Twitter-oldalán, melyen egy félautomata gépkarabéllyal szitává lő több rekesz Bud Lightot.

"Nagyfater ma egy kicsit pajkosnak érzi magát. Hadd mondjak nektek valamit olyan érthetően és annyira velősen, amennyire csak lehet" 

- fogalmazott Kid Rock, majd tüzet nyitott. Miután kiürült a tár, melegebb éghajlatra küldte a Bud Lightot, valamint a márka mögött álló multicéget.

De nem Kid Rock volt az egyetlen, aki beleszállt a sörmárkába, és bojkottra szólított fel ellene. Többek közt Stephen Miller, a The Spectator közéleti magazin szerkesztője, Brian Black, az Egyesült Államok Légierejének veteránja, Matt Walsh és Nick Adams konzervatív kommentátorok, Tomi Lahren, a Fox News műsorvezetője, Mike Crispi republikánus politikus - és a listát még hosszan lehetne sorolni - is arra szólította fel követőit, hogy ne vásároljanak a sörből.

Azt követően, hogy népharag zúdult a Bid Lightra, a márkát tulajdonló Anheuser-Busch multinacionális vállalat megvédte Dylan Mulvaney-t. A cég közleménye szerint azért szerződtek le a nővé operált férfival, hogy "hitelesen kapcsolatba léphessenek a különböző demográfiai csoportokkal".

Ahogy arról a Ripost is beszámolt Mulvaney legutóbb azzal került be a hírekbe, hogy interjút készített Joe Biden amerikai elnökkel a Fehér Házban. A beszélgetés során a demokrata kormányfő elismerte, hogy támogatja a gyerekeken végzet nemi átalakító műtéteket, valamint hormonkezeléseket.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.