kulcsár edina
A tengeren túli konzervatívok szerint Soros politikai befolyásolás céljából terjeszkedik a médiapiacon. A november 8-án tartott kongresszusi választáson született eredményekből ugyanis tisztán látszik, hogy az amerikai latino kisebbség elfordult a Demokrata Párttól.
Az amerikai Szövetségi Hírközlési Bizottság (Federal Communications Commission - FCC) engedélyezte, hogy a Soros György által dollármilliókkal kitömött Latino Media Network (LMN) médiavállalat több mint egy tucat spanyol ajkú rádióállomást vásároljon fel az Egyesült Államokban - írja a Fox News.
A hírportál beszámolója szerint a magyar származású amerikai tőzsdespekuláns nem piaci megfontolásból, hanem politikai befolyásolás céljából bővíti médiumokkal a portfólióját. A november 8-án tartott kongresszusi választáson született eredményekből ugyanis tisztán látszik, hogy az amerikai latino kisebbség elfordult a Demokrata Párttól, és a társadalmi csoporton belül ma már többen vannak a republikánus szavazók. Ezt a folyamatot pedig Soros szeretné megállítani, különösen azokban a csatatérállamokban, ahol a jövőbeni választások sorsa eldőlhet.
A Latino Media Network médiavállalatot idén júniusban latin-amerikai vállalkozók és aktivisták alapították, köztük Stephanie Valencia, aki Barack Obama különleges asszisztenseként dolgozott a Fehér Házban. A cég gyakorlatilag a semmiből emelkedett fel annak a 80 millió dollárnak köszönhetően, melyet teljes egészében egy Soros Fund Managementhez kötődő befektetési csoport adományozott a számára. Az Axios hírportál erről úgy számolt be korábban, hogy "az Egyesült Államok történetében ez a legnagyobb tőkebevonás, melyet egy latino tulajdonú cég valaha is végrehajtott".
Mint kiderült, a hatalmas pénzösszegre piaci terjeszkedés miatt volt szüksége az LMN-nek, amely most 18 spanyol ajkú rádióállomást vásárol fel többek között New Yorkban, Chicagóban, Dallasban, Houstonban, Las Vegasban, Los Angelesben, Miamiban és San Antonióban. Ezek közül a legnagyobb "zsákmánynak" a Miamiban működő Radio Mambi számít, melyet kubai menekültek alapítottak, és kommunizmusellenes nézeteket képvisel, tehát alapvetően jobboldali beállítottságú.
A Fox News beszámolója szerint Radio Mambi szerkesztőségének fele gyakorlatilag azonnal felmondott, miután kiderült, hogy Soros felvásárolja a médiumot. Lourdes Ubieta, a rádió legismertebb sztárműsorvezetője arra hivatkozva távozott, hogy "soha nem fogadna el fizetést senkitől, aki Soroshoz köthető". (Néhány, szintén felmondott kollégájával együtt egyébként Ubieta azóta rádiót alapított Radio Libre néven Miamiban, amely a hallgatottsági mutatókban már megveri a Radio Mambi-t.)
Az amerikai Médiakutató Központ (Media Research Center - MRC) igazgatója, Jorge Bonilla nemég kemény kritikát fogalmazott meg a rádióállomások Soros-féle átvételről. A szakértő szerint "a médiák felvásárlása pusztán egy kísérlet a kulcsfontosságú szavazókörzetek, spanyol ajkú narratívájának ellenőrzésére".
Mayra Flores – aki az első republikánus latin-amerikai képviselő, akit valaha Texasból választottak be a kongresszusba, és az első mexikói születésű női képviselő a képviselőházban – korábban így fogalmazott a Soros-féle médiaterjeszkedésről:
Soros megpróbálja eltörölni az értékeinket. Azt akarja, hogy a spanyol ajkú közösség elfelejtse Istent és a családi értékeket. Ezt akarja tőlünk a szélsőbaloldal. Felszólítom a spanyol ajkú közösséget, hogy harcoljanak. Harcoljatok a szüleitek értékeiért, amelyeket belétek neveltek, amelyek bennünk élnek, mert ez valójában egy harc a jó és a rossz között.
Mindent egybevetve tehát elmondható: a konzervatívok attól tartanak, hogy a Soros által támogatott Latino Media Network befolyásolni fogja az egyre inkább jobbra húzó spanyol aljú választókat a kulcsfontosságú választókörzetekben. A közvélemény-kutatások, valamint a kongresszusi választások eredménye rámutatott: egyre több latino elégedetlen az ország állapotával, és egyre kevesebben szavaznak a demokratákra.