tóth gabi
Sosem látott hosszúságú sorok, ideges utasok.
Egyre-másra érkeznek a panaszok a repterekről: elképesztő sorok, durva járatkésések, melyeket az óriási európai és amerikai reptéri munkaerőhiánnyal magyaráznak. Az Utazómajom internetes portál például arról ír, hogy mindennek az egyik legnagyobb elszenvedője az Amszterdam-Schiphol repülőtér, ahol az egyik olvasójuk 5 (!) órát állt sorban, és rengeteget idegeskedett, mire helyet foglalhatott a repülőgépen...
Gondoljunk bele, a régóta várt, jól megérdemelt nyaralás már a repülőtéren rémálommá válhat: feljutunk-e a gépre vagy elmegy nélkülünk, elérjük a csatlakozást, mi lesz, ha itt maradunk?! Megannyi aggasztó kérdés, melyekkel a visszaút során sem szívesen találkozna senki.
Az Utazómajom Facebook-oldalán rengeteg hozzászólás érkezett a cikkhez.
B. Csongor: „Odafelé nincs, visszafelé van több órás sorban állás. Érdemes legalább 4 órával korábban kimenni.”
T. Katalin: „2 hete kb. 50-60 percet álltunk sorban a Schipholon, míg átjutottunk a security checken. Csak kézipoggyásszal mentünk. Gép odafelé és vissza is késve indult. Elég is volt a repülőzésből egy időre, vagy örökre :-)”
J. Tomi: „3,5 óra minden EU járat”
H. Adrienn: „Sokat utazom a munkám miatt, de most tényleg ne centizzétek ki! Nem kell, hogy fapad legyen, munkaerőhiány van a covid után még mindig a földi kiszolgálásban számos európai reptéren. Check-in, biztonsági ellenőrzés, csomagfelvétel: mindenhol sokat kell sorban állni. Menjetek most ki időben, sőt idő előtt! Jó utat!”
H. Gábor: „Kb egy hónappal ezelőtt: üzent a Ryanair, hogy legalább 3 órával előbb érjünk ki az amszterdami reptérre - majdnem kellett is. Másfél óra sorállás volt, aztán kiírták, hogy 30 percet késünk, ami beszálláskor már egy órára nőtt, és még 30 perc, mire felszállt a gép. De legalább hazahozott.”
B. Dorottya: „Tegnap Schiphol: 4 órával hamarabb érkeztem, 33 perc volt a security. Minden simán ment és mindenki nyugodtan volt. 3,5 órát vártam utána a gépre, ami 15 percet késett, mert nem érkezett meg időben.”
I. Nóra: „Ma este AMS-BUD, a security-ig 3 órás sorban állás, embertelen…”
B. Dóra: „Én szerdán jöttem Amerikába Amszterdamon keresztül, fél órán belül a kapunál ültem.”
S.-né V. Andrea: „Tel Avivból jöttünk haza 3 hete! 3 órával hamarabb mentünk ki, hogy mindenre legyen időnk! Tévedtünk! 5 órával hamarabb kellett volna kimenni, akkor talán rendben elérjük a gépet. Így csak 'rendetlenül' értük el. Kellemetlen volt.”
L. Bea: „Június 27., hétfő. 16.30-tól 20.05 percig vártunk arra, hogy eljussunk a Security-ig. Nagyon durva… és mint a heringek sorakoztunk kb. 2 km-t. Majd két órás késéssel (KLM) fel is szállt a repülő.”
P.-né V.Tünde: „Schipolról jöttünk haza 1 hete. Rengetegen voltak az EasyJet gépek kézipoggyász vizsgálonál 2 kapu volt nyitva több mint 1.5 óra volt mire átjutottunk. Azt hittük le is késsük a gépet.. de még azt se írták ki hogy késik igy minden jól alakult, de tény hogy rengeteget kell sorba állni!! Nagyon kevés a személyzet…”
V. Anne: „Nagyon nagy tömeg volt, sorban állás, üvöltözés ki merre menjen, melyik járatot engedik, melyiket nem, katasztrófa, ami ott van...”
A Fly Guy's Cabin Crew Lounge által megosztott, az amszterdami repülőtérnél készült videó pedig többet mond az elképesztő helyzetről, mint a fenti hozzászólások együttvéve: