tóth gabi
A magyar származású amerikai milliárdos úgy döntött, majd ő megmondja, mi számít hiteles és hiteltelen hírforrásnak.
Kedden megkezdte a működősét a Good Information nevű amerikai civil szervezet, amely különböző kategóriák alapján listázni fogja a nemzetközi hírforrásokat, ide értve az internetes portálokat, rádióadókat és kábeltévés csatornákat is, illetve hatalmas pénzösszegek támogatja majd a megítélése szerint „tényalapú információkkal tájékoztató” médiavállalatokat. A magát közhasznú alapítványnak nevező társaság két legnagyobb finanszírozója Soros György és Reid Hoffman, a LinkedIn közösségi hálózat alapítója – írja a Politico korábbi újságírógárdája által alapított Axios amerikai hírportál.
A Good Information honlapja szerint a civil szervezet „egy különleges inkubátorházként” kezdi meg működését, amely „elkötelezett a dezinformációval szembeni azonnali megoldások, illetve a jó információk online áramlásának növelése mellett.” Hogy pontosan mi alapján fogják kategorizálni a „hamis” és „jó” hírforrásokat, azt nem tudni, de azt nehéz elképzelni, hogy egy objektív szabályrendszer alapján történik majd a listázás.
A szervezet ideológiai elfogultságával kapcsolatban árulkodó lehet, hogy a társaság élére a demokrata párti Tara McGowan került, aki többek között Barack Obama korábbi amerikai elnök 2012-es, illetve Hillary Clinton elnökjelölt 2016-os kampányában is fontos pozíciót töltött be. A mostani munkáját megelőzően McGowa egyébként az ACRONYM nevű balliberális nonprofit szervezetet vezetője volt, amely bő 100 millió dollárt költött Donald Trumpot lejárató internetes reklámokra a tavalyi elnökválasztási kampány hajrájában.
A Good Information keddi indulásának alkalmával McGowan azt mondta, hogy a szervezet a politikai spektrum minden szegmensét képviselő médiumba hajlandó befektetni, amennyiben az megfelel bizonyos szerkezeti és normatív elvárásoknak. Vélhetően azért, hogy a semlegesség látszatát keltse, a cégvezető támogatásra méltónak nevezte a The Bulwark című, magát jobbközép beállítottságúnak tartó hírportált, melyet nyíltan Donald Trump ellen alapítottak pár évvel ezelőtt.
„Nyilvánosságra hozzuk a befektetőinket, mert úgy gondoljuk – különösen most, a bizalmatlanság légkörében -, hogy az átláthatóság nagyon fontos” – fogalmazott McGowa, aki azt is elárulta, hogy kezdésnek 65 millió dollárt (20 milliárd forint) terveznek szétosztani a „jónak” ítélt médiumok között.