RETRO RÁDIÓ

Mindenki a spanyol posta antirasszista kampányán nevet, ez bizony félresikerült

Mindenki a spanyol posta antirasszista kampányán nevet, ez bizony félresikerült
Gaál József
Szerző
Gaál József
Létrehozva2021. 05. 30. 07:38

A spanyolok többsége szerint az egész kezdeményezés halva született.

Az állami tulajdonban lévő spanyol postaszolgálat (Correos) bevezetett egy emberi bőrszínek árnyalataiban pompázó, négy darabból álló bélyegsorozatot, hogy ezzel hívják fel a figyelmet a „sokszínűség, a befogadás és az egyenlő jogok” fontosságára - írja a Público spanyol hírportál.

Az antirasszista kezdeményezést jobbító szándékkal indították útjára, csakhogy a bélyegek közül éppen a fehér lett a legdrágább, a fekete pedig a legolcsóbb, ami finoman szólva érdekes, de nyugodtan nevezhetjük kontraproduktívnak is.

A spanyol posta a rendőri túlkapás következtében elhunyt amerikai George Floyd halálának egyéves évfordulóján, azaz kedden mutatta be az „Egyenlőség Bélyegei” névre keresztelt sorozatot. A bélyegek színei a kaukázusi ember bőrszínétől az ébenfeketéig terjednek, az áruk pedig árnyalatok függvényében változnak: A fekete bélyeget 70 eurócentért, míg a legfehérebbet 1,6 euróért lehet megvásárolni.

„A bélyegek célja, hogy felhívják a figyelmet a faji egyenlőtlenségre és megvédjék a sokféleséget, a befogadást és az egyenlő jogokat. Egy tisztességtelen és fájdalmas valóságot tükröznek, amelynek nem kellene léteznie”

- fogalmazott a hivatalos Twitter-oldalán a Correos a kezdeményezéssel kapcsolatban, ami finoman szólva sem aratott osztatlan sikert.

Az „Egyenlőség Bélyegei” névre keresztelt bélyegsorozat. (Forrás: Twitter)

A spanyolok többsége szerint az egész kezdeményezés halva született, mivel a színek alapján megszabott árak akarva akaratlanul is rasszista üzenetet hordoznak magukban.

„Ezzel azt akarjátok mondani, hogy három fekete majdnem annyit ér, mint egy fehér?” – tette fel a költői kérdést egy Twitter-felhasználó.

„A legnagyobb baromság amit valaha láttam”fogalmazott egy másik.

A bőrszínű bélyegsorozat egyébként nem az első kezdeményezés, mellyel a Correos kiáll egy általa fontosnak gondolt társadalmi ügy mellet. Az állami vállalat tavaly például piacra dobott egy különleges „LMBTQ-bélyegzőt”, valamint szivárvány színűre festette a postaládáit és kisteherautóit a meleg büszkeség hete alkalmából.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.