RETRO RÁDIÓ

A Facebook és a Twitter is cenzúrázza a Joe Biden ukrán ügyeiről szóló cikkeket!

Gaál József
Szerző
Gaál József
Létrehozva2020. 10. 15. 20:12

A technológiai óriásvállalatok már a látszatra sem adnak. Teljesen nyilvánvalóan arra használják a hatalmukat, hogy november harmadikán győzelemre juttassák a Demokrata Pártot és Joe Bident.

A 218 éves múltra visszatekintő New York Post szerdán terjedelmes cikket közölt Joe Biden és a fia, Hunter Biden kényes ukrán ügyleteiről.

A népszerű amerikai napilap internetes kiadása belső levelezéseket és fotókat hozott nyilvánosságra, melyekből tisztán látszik, hogy Joe Biden durván visszaélt a hatalmával alelnökként annak érdekében, hogy Huntert beültesse az ukrán gázipari óriásvállalat, a Burisma igazgatótanácsába, havi 50 ezer dolláros (15 millió forint) fizetésért.

Az oknyomozó cikk (illetve annak hivatkozott változatai) futótűzként kezdett terjedni a nagy közösségi oldalakon. Vagyis csak kezdett volna, ha a Facebook és Twitter nem dönt úgy, hogy megtiltják az írás posztolást. Sőt, a technológiai óriásvállalatok a cikkben szereplő fotók és levelek közzétételét is megakadályozták különböző mondvacsinált okokra hivatkozva.

A Twitter például azt állította, hogy a cikkben megjelent bizonyító erejű képek és adatok Hunter Biden laptopjáról származnak, a New York Post szerkesztősége pedig vélhetően törvénytelen úton, hackeléssel jutott hozzájuk. A feltört anyagokra vonatkozó irányelveink miatt döntöttünk így. Illetve azért, mert a cikk személyes és magán információkat tartalmaz – például e-mail címeket és telefonszámokat – amelyek megsértik szabályainkat – fogalmazott a Twitter szóvivője a Post megkeresésére.

A Facebook közlése szerint a cikk igazságtartalmát előbb le kell ellenőriznie egy független „tény-megállapító” (fact-cheker) NGO-nak, mielőtt azt széles körben terjeszteni lehetne felületükön.

A közösségi médiumok cenzúrázási gyakorlata széles körű társadalmi felháborodást váltott ki Amerikában. Missouri állam republikánus szenátora, Josh Hawley ezért levélben fordult a Facebook vezérigazgatójához, melyben válaszokat követel a történtekkel kapcsolatban. „Ez a gyakorlat szelektív jellegű részlehajlást jelent a Facebook részéről. (...) A demokrata elnökjelölt etikátlan tevékenységét feltáró tartalmak terjesztésének visszaszorítására irányuló erőfeszítéseik olyan kérdéseket vetnek fel, melyekre azonnal válaszokat várok” – fogalmazott a jobboldali politikus a Mark Zuckerbergnek írt levelében.

Az esetre Donald Trump is reagált a közösségi oldalán szerda este. Az elnök szörnyűnek nevezte, hogy a Twitter és a Facebook is tudatosan akadályozza Joe és Hunter Biden ukrán ügyeiről szóló cikk terjesztését.

Joe Biden kampánystábja egyébként visszautasította, hogy a Demokrata Párt elnökjelöltjének közvetlen kapcsolatai lettek volna a Burisma nevű ukrán céggel, illetve a cég felső vezetőivel.

„Átnéztük Joe Biden akkori hivatalos találkozóinak napirendjét, és soha nem került sor arra a találkozóra, amelyről a New York Post írt (...) Azért nem kívánunk reagálni a levelekben foglalt tartalmakra, mert a New York Post nem kérdezte meg a mi álláspontunkat az üggyel kapcsolatban, mielőtt publikálták volna a cikket” – jelentette ki Andrew Bates, a Biden-kampány szóvivője.

A Post által nyilvánosságra hozott elektronikus levelekből az látszik, hogy Hunter Biden már egy évvel azelőtt bemutatta édesapját a Burisma felső vezetőinak, hogy Joe Biden alelnökként felszólította volna a gázipari óriásvállalat korrupciós ügyeit vizsgáló főügyész kirúgására az ukrán politikai vezetést. Hunter Biden 2014-ben került a Burisma igazgatótanácsába. Ez a tény eddig is ismert volt, az azonban nem, hogy az ő közbenjárásával került kapcsolatba édesapja a vállalat egyes vezetőivel. Egy 2014-es levélből kiderült, hogy Vadim Pozsarszkij, a Burisma igazgatótanácsnak egyik tanácsadója azt javasolta Hunternek, hogy használja a befolyását a vállalat érdekében. Egy évvel később, 2015-ben ugyanez a férfi megköszönte Joe Biden fiának egy levélben, hogy bemutatta őt az édesapjának.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.