kulcsár edina
A Kanadába tartó járat fél órával a felszállás után visszafordult, mert több meghibásodást is észlelt a kapitány.
A Boeing 767-300-as Torontóba indult, de a felszállásnál megsérült a futómű egy része és a pilóta motorproblémát is jelentett.
Fél órával a felszállás után visszafordult az Air Canada Madridból Torontóba tartó gépe. A társaság AC837-es járata Madridtól délkeletre köröz, hogy a kényszerleszállás előtt elégesse a leszállásnál veszélyessé váló üzemanyagot. A spanyol lapok szerint, mivel a járat Torontóba ment volna, két óránál is több időt vehet igénybe, míg kiürül a kerozin.
A gép jelenleg 2300 méteren repül, de volt, hogy 800 méterre is megközelítette a felszínt. A Boeingen 128 utas és a személyzet tartózkodik.
Az El País azt írja, hogy a futóműnek csak az egyik kereke rongálódott meg, ezért a gép minden bizonnyal sikeresen le fog szállni, a pilóta ezt az utasokkal is közölte. Időközben felszállt egy F18-as vadászgép is, hogy a levegőben vizsgálja a repülőt, amely egyébként több mint harminc éves, 1989-ben indult először útnak.
Spanyol források szerint az egyik kifutópályát már kiürítették a madridi Barajas repülőtéren, ott készülnek a gép fogadására, és már az egészségügyi személyzet is a helyszínen van.