tóth gabi
Egyre több profitorientált nagyvállalat érzi úgy, hogy kényes és megosztó társadalmi kérdésekben kell állást foglalnia.
A Starbucks nevű nemzetközi kávéházlánc érzékenyítő kampányt indított az Egyesült Királyságban a nemátalakító műtétek társadalmi elfogadtatása céljából – írja a New York Post internetes kiadása.
A zöld logós brand #WhatIsYourName, azaz „mi a neved” címen készített egy érzékenyítő videót, ami egy egy transznemű tinilány, Jemma történetét mutatja be. A 83 másodperces kampányfilmben azt láthatjuk, hogy a női testbe született Jemma valójában férfinek érzi magát, de a hétköznapokban képtelen felvállalni az identitását a gonosz és előítéletes – brit – társadalom miatt. Számtalan megpróbáltatást követően azonban betér a nyitott és toleráns Starbucks egyik kiszolgálóegységébe, ahol végre önmaga lehet, és kávérendelésnél egy férfinevet, a Jamest mondja a kasszásnak. (A Starbucks üzleteiben ugyanis minden rendelésnél elkérik a vásárló nevét, hogy miután a kévék elkészültek, a baristák gyorsabban oda tudják adni azt a vevőnek.)
A kampányfilm egyébként elnyerte a Channel 4 televíziós csatorna Sokféleség Díját (Diversity Award).
„A vásárlóink nevét azért írjuk rá az elviteles papírpoharakra, mert ezzel szeretnénk kifejezni, hogy szívesen látjuk őket és törődünk velük. A kampányunkkal azt szerettük volna megünnepelni, hogy transznemű és a transzszexuális emberek bátran használhatják az új nevüket nyilvánosan. Egy Starbucks kávézó olyan hely, ahol mindenki biztonságban érezheti magát és bátran felvállalhatja az identitását.”
- fogalmaztnak a Sturbucks közleményében, ahol azt is elárulják, hogy a kampányfilmet olyan emberek bevonásával készítették el, akik nemátalakító műtéten estek át, és megpróbáltatás volt számukra az átmeneti időszak.