RETRO RÁDIÓ

Gender őrület: A nemátalakító műtétet propagálja a Starbucks legújabb kampányfilmje!

Gaál József
Szerző
Gaál József
Létrehozva2020. 02. 06. 10:33

Egyre több profitorientált nagyvállalat érzi úgy, hogy kényes és megosztó társadalmi kérdésekben kell állást foglalnia.

A Starbucks nevű nemzetközi kávéházlánc érzékenyítő kampányt indított az Egyesült Királyságban a nemátalakító műtétek társadalmi elfogadtatása céljából – írja a New York Post internetes kiadása.

Starcbucks kávéházlánc logója. (Photo by Agron Beqiri/NurPhoto)

A zöld logós brand #WhatIsYourName, azaz „mi a neved” címen készített egy érzékenyítő videót, ami egy egy transznemű tinilány, Jemma történetét mutatja be. A 83 másodperces kampányfilmben azt láthatjuk, hogy a női testbe született Jemma valójában férfinek érzi magát, de a hétköznapokban képtelen felvállalni az identitását a gonosz és előítéletes – brit – társadalom miatt. Számtalan megpróbáltatást követően azonban betér a nyitott és toleráns Starbucks egyik kiszolgálóegységébe, ahol végre önmaga lehet, és kávérendelésnél egy férfinevet, a Jamest mondja a kasszásnak. (A Starbucks üzleteiben ugyanis minden rendelésnél elkérik a vásárló nevét, hogy miután a kévék elkészültek, a baristák gyorsabban oda tudják adni azt a vevőnek.)

A kampányfilm egyébként elnyerte a Channel 4 televíziós csatorna Sokféleség Díját (Diversity Award).

„A vásárlóink nevét azért írjuk rá az elviteles papírpoharakra, mert ezzel szeretnénk kifejezni, hogy szívesen látjuk őket és törődünk velük. A kampányunkkal azt szerettük volna megünnepelni, hogy transznemű és a transzszexuális emberek bátran használhatják az új nevüket nyilvánosan. Egy Starbucks kávézó olyan hely, ahol mindenki biztonságban érezheti magát és bátran felvállalhatja az identitását.”

- fogalmaztnak a Sturbucks közleményében, ahol azt is elárulják, hogy a kampányfilmet olyan emberek bevonásával készítették el, akik nemátalakító műtéten estek át, és megpróbáltatás volt számukra az átmeneti időszak.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.