Létrehozva: 2020.02.06.

Gender őrület: A nemátalakító műtétet propagálja a Starbucks legújabb kampányfilmje!

Egyre több profitorientált nagyvállalat érzi úgy, hogy kényes és megosztó társadalmi kérdésekben kell állást foglalnia.

A Starbucks nevű nemzetközi kávéházlánc érzékenyítő kampányt indított az Egyesült Királyságban a nemátalakító műtétek társadalmi elfogadtatása céljából – írja a New York Post internetes kiadása.

Starcbucks kávéházlánc logója. (Photo by Agron Beqiri/NurPhoto)

A zöld logós brand #WhatIsYourName, azaz „mi a neved” címen készített egy érzékenyítő videót, ami egy egy transznemű tinilány, Jemma történetét mutatja be. A 83 másodperces kampányfilmben azt láthatjuk, hogy a női testbe született Jemma valójában férfinek érzi magát, de a hétköznapokban képtelen felvállalni az identitását a gonosz és előítéletes – brit – társadalom miatt. Számtalan megpróbáltatást követően azonban betér a nyitott és toleráns Starbucks egyik kiszolgálóegységébe, ahol végre önmaga lehet, és kávérendelésnél egy férfinevet, a Jamest mondja a kasszásnak. (A Starbucks üzleteiben ugyanis minden rendelésnél elkérik a vásárló nevét, hogy miután a kévék elkészültek, a baristák gyorsabban oda tudják adni azt a vevőnek.)

A kampányfilm egyébként elnyerte a Channel 4 televíziós csatorna Sokféleség Díját (Diversity Award).

„A vásárlóink nevét azért írjuk rá az elviteles papírpoharakra, mert ezzel szeretnénk kifejezni, hogy szívesen látjuk őket és törődünk velük. A kampányunkkal azt szerettük volna megünnepelni, hogy transznemű és a transzszexuális emberek bátran használhatják az új nevüket nyilvánosan. Egy Starbucks kávézó olyan hely, ahol mindenki biztonságban érezheti magát és bátran felvállalhatja az identitását.”

- fogalmaztnak a Sturbucks közleményében, ahol azt is elárulják, hogy a kampányfilmet olyan emberek bevonásával készítették el, akik nemátalakító műtéten estek át, és megpróbáltatás volt számukra az átmeneti időszak.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Dadog, makog, összevissza beszél a zavarba jött Cseh "Katka" - videó

origo.hu

Ukrajna bejelentette, elvesztette hadseregét

borsonline.hu

Bortányba fulladt az esküvő: szinte minden vendég kórházba került a lagzi után

mandiner.hu

Egyre nagyobb a baj: életbe lép a román vészforgatókönyv

ripost.hu

3 csillagjegynek májusban furcsa üzenetet küld az őrangyala

hirtv.hu

Bayer Zsolt: Gazember a családban

origo.hu

Dadog, makog, összevissza beszél a zavarba jött Cseh "Katka" - videó

mindmegette.hu

Gyalogosként állt be a McDrive-ba egy magyar srác, ő sem hitte el, ami ezután történt

ripost.hu

Kiderült, együtt maradt-e a Házasság első látásra kedvenc házaspárja

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

ripost.hu

Most jött a hír: nem tudták megmenteni, elhunyt a világbajnok sportoló

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

KÜLFÖLD

Brüsszel nem törődik az európai emberek érdekeivel

KÜLFÖLD

Teljes agyrém: már az Európai Tanács elnöke is háborúról beszél

KÜLFÖLD

A calabriai maffia halálos „zombidroggal” árasztja el Európát

KÜLFÖLD

Óriási balhé Németországban: húsvét helyett muszlim ünnepre díszítették fel a belvárosokat

KÜLFÖLD

"Gyönyörű kis napsugár" - autóbalesetben halt meg az 5 éves kisfiú

KÜLFÖLD

"Csak házas pasikkal randevúzom és egyáltalán nem szégyellem magam"

KÜLFÖLD

Két angyallal több van: kislányait egész napra a forró kocsiban hagyta az édesanya

KÜLFÖLD

Rettenetes tragédiáról jött hír, a mentők semmit sem tehettek