tóth gabi
Amélie M. Chelly francia szociológus a "Paradicsomra várva" címû könyvében ír arról, hogy az Iszlám Állam kommunikációja hogyan alkalmazkodott a nyugati és keleti társadalmak elvárásaihoz.
Az Iszlám Állam propagandistái külön megszólítási stratégiákat találtak ki a nyugati és a keleti társadalom tagjai számára, a még nagyobb hatékonyság érdekében. A toborzás során így sikeresen hálózzák be a nyugati társadalom fiataljait.
Az iszlám szakértőjeként ismert Amélie M. Chelly szerint már jóval a szíriai háború előtt megkezdődött a nyugati társadalmak radikalizálódása.
Az Iszlám Állam már kiterjesztette az utánpótlási toborzását a nyugati, nem muzulmán társadalomra is. Célpontjaik főleg a nyugati fogyasztói társadalmakból kiábrándult, periférián élő fiatalok.
Az iszlamisták minden célpont felé a mártírhalál dicsőségét kívánják reklámozni, más-más motivációval. Régebben a terroristák a halált inkább egy veszélyként látták és el akarták kerülni, ezért a támadásnál egyben a lehetséges menekülési útvonalat is megtervezték. A nyugati iszlám mai fanatikus követői azonban a halálban egy boldogabb élet reményét látják, így ők nem számolnak a meneküléssel, hanem inkább mártírhalált halnak.