tóth gabi
Az 117-es számú drezdai általános iskolának régebben kiváló híre volt, de a 2015-ös migrációs válsággal minden megváltozott. A német szülõk nagy ívben elkerülik a sulit.
A Drezda egyetemi negyedében található általános iskolában rengeteg akadémikus kezdte tanulmányait, aki régebben a 117-es iskolába járt, annak szinte ki volt kövezve az útja az egyetemig. Azt senki sem vitatja, hogy az iskola mindig is nemzetközinek számított, ám a 2015-ös migrációs válság óta valami megváltozott. Az elmúlt években ugyanis olyan – elsősorban szír és iraki – diákok kerültek az intézménybe, akik egymás között nem hajlandóak németül beszélni, csupán az anyanyelvükön kommunikálnak.
A német szülők már nem is szívesen íratják be gyermekeiket a 117-es iskolába, helyette más alternatíva után néznek. Tény, hogy míg a 2016/17-es évben 88 első osztályos tanult négy osztályban, addig idén már csak három első osztály indult 57 elsőssel.
Ráadásul két éve „még csak” 71 olyan kisdiák volt, akinek legalább egyik szülője nem Németországban született (migrációs hátterű), ez a szám idén már 170-re emelkedett. Az első osztályosok között a migrációs hátterűek aránya 80 százalék, míg az egész intézményben 59 százalékos.
Az igazgatónő azzal próbálja nyugtatni a kedélyeket, hogy szeptembertől a migrációs hátterű diákok száma az első osztályosok körében visszacsökken 50 százalékra. Anna-Maria Feig azonban hozzáteszi, hogy ez csak akkor valósulhat meg, ha nem veszik ki időközben a német szülők a gyerekeiket az iskolából.