Létrehozva: 2018.08.20.

Fejlemények a tragikus hídomlás ügyében, rettegtek a sofőrök az úton

A hídomlás miatt 43 ember vesztette életét a múlt héten, és sokan sejtették elõtte is, hogy valami nincs rendben.

A genovai autópályahíd először meghajlott, és ezután omlott össze - közölte Roberto Ferrazza a katasztrófa okait vizsgáló olasz minisztériumi bizottság elnöke. Hozzátette, hogy a szerkezet leszakadásához vélhetően több tényező együttes hatása vezetett.

Ferrazza, Liguria tvezeti az olasz infrastrukturális és közlekedési tárca által felállított vizsgálóbizottságot, amelynek tagjai vasárnap végezték az első helyszínelést a genovai híd romjainál.

Vasárnap esti közlése szerint a jelenlegi adatok arra utalnak, hogy a Morandi-híd összeomlását vagy egy feszítőkábel elszakadása okozhatta, vagy a szerkezet egyik betontalpának meglazulása, esetleg elmozdulása. Olasz sajtóinformációk szerint a híd közeli biztonsági kamerák is a híd tartókábeleinek elszakadását rögzítették.

Ferrazza véleménye szerint a híd először "elfordult, meghajlott és utána omlott le". Elmondta, ezt bizonyítja, hogy a híd vasbeton elemei zuhanás közben 180 fokos szögben megfordulva értek földet. A szakértő szerint az esetleges "szakadást" az 51 éves híd elavultsága, az időjárás okozta szennyeződés - például a tenger közelsége miatti sólerakódás -, valamint az utóbbi években megnövekedett járműforgalom is okozhatta.

A Morandi-hídon évente több mint 25 millió kocsi haladt át - ez a harminc évvel ezelőtti forgalom négyszerese. A vizsgálóbizottság vezetője kijelentette, hogy a híd veszélyességére korábban semmi nem utalt.

A hidat használó autósok szerint ez nem felel meg a valóságnak: a sajtóban közölt beszámolóik szerint köztudott volt, hogy a híd "recseg és mozog", az autósok akárhányszor átkeltek a hídon, alig várták, hogy a végére érjenek.

Olaszországban a mintegy 6500 kilométer hosszú sztrádahálózat szakaszait majdnem kivétel nélkül magánkézben levő társaságok üzemeltetik. A sztrádahasználat majdnem mindenhol fizetős, az üzemeltetők a bevétel mintegy felét fordítják karbantartásra. A leomlott genovai hidat üzemeltető Autostrade per l'Italia társaság koncessziós joga 2047-ben jár le.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Bugyiban is fotózták A sógun gyönyörű színésznőjét - itt vannak a legjobb privát képei

origo.hu

Ukrajna bejelentette, elvesztette hadseregét

borsonline.hu

Erdélyi Mónika már feladta a reményt – Jákob Zoltán közbelépett

mandiner.hu

Politikai kalandtúra megdöbbentő találkozással a végén

ripost.hu

3 csillagjegynek májusban furcsa üzenetet küld az őrangyala

vg.hu

Óriási bejelentés van készülőben: új autógyár épülhet Magyarországon

origo.hu

Elképesztően szexi pózban mutogatja testét Gelencsér Tímea - kép

travelo.hu

Derékig érő vízben ragadott magával egy brit turistát a cápa

ripost.hu

Hirtelenül elhunyt Pintér Marianna

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

ripost.hu

Most jött a hír: nem tudták megmenteni, elhunyt a világbajnok sportoló

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

KÜLFÖLD

Brüsszel nem törődik az európai emberek érdekeivel

KÜLFÖLD

Teljes agyrém: már az Európai Tanács elnöke is háborúról beszél

KÜLFÖLD

A calabriai maffia halálos „zombidroggal” árasztja el Európát

KÜLFÖLD

Óriási balhé Németországban: húsvét helyett muszlim ünnepre díszítették fel a belvárosokat

KÜLFÖLD

Hátborzongató történet: egy nő hátából készített könyvborítót egy orvos!

KÜLFÖLD

Játék közben történt meg a legrosszabb, örökre elaludt a 2 éves kisfiú

KÜLFÖLD

Kirázta a hideg az orvosokat is, amikor meglátták, milyen élőlény mászik a férfi testében

KÜLFÖLD

Fájt a feje: a kórházban már nem tudták megmenteni a 3 gyermekes tanárnő életét