RETRO RÁDIÓ

Hidzsábot reklámozott a brit külügyminisztérium

Hidzsábot reklámozott a brit külügyminisztérium
KF
Szerző
KF
Létrehozva2018. 02. 09. 04:00

Furcsa kampányt indított a brit külügy: lehetõséget kínált az alkalmazottjainak és az érdeklõdõknek arra, hogy egy napra felpróbálják a hidzsábot.

A muszlim nők körében használt fejkendőt a Nemzetközi Hidzsáb-napon, február 1-jén lehetett felpróbálni, és az ötletgazdák szerint a viselet a „biztonságot, tiszteletet és szabadságot” szimbolizálja.

Valójában azonban a legtöbben a hidzsábot egy olyan intézményesített eszköznek tartják, amely évszázadokon át elnyomta a nőket, és egyre több muszlim nő lázad fel a hajat és a nyakat eltakaró ruházat viselése ellen.

Az ultrakonzervatív Iránban például tiltakozásuk jeléül sorra égetik el a nők a fejkendőt, és világszerte sokan mutatják ki hasonlóan szolidaritásukat. Az iszlám vallási szabályok szerint hidzsábot a tinédzser korba lépő, hajadon lányoknak kell viselniük az otthonukon kívül.

Ennek köszönhetően a brit külügyminisztérium alosztályának múlt csütörtöki rendezvényét rengeteg kritika érte. Néhány nappal később országszerte azt ünnepelték, hogy a brit nők száz éve szavazhattak először, így pedig különösen visszásra sikeredett, hogy ezzel együtt egy ilyen elnyomó eszközt is éltettek.

A brit külügyminisztérium közel 4200 embert foglalkoztat, akiknek 43 százaléka (1800 fő) nő.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.