tóth gabi
Bürokratikus akadályok, szabályozások hiánya és gigantikus integrációs problémák. Ezekrõl számol be egy frankfurti általános iskola vezetõje.
A Berthold Otto nevű frankfurti általános iskola igazgatója szerint az osztályaikban 90 és 100 százalék között mozog a migrációs háttérrel rendelkező diákok aránya. Ingrid König azt is elmondta, hogy amióta megnőtt az ilyen tanulók száma, romlott az oktatás színvonala.
Míg 20 évvel ezelőtt egy feladatot meg tudtam oldatni a másodikos tanulókkal, addig ma már ez a negyedikesekkel is nehezen megy
– meséli König. Az igazgató az integrációs problémákra is panaszkodott. Mint mondja:
sokszor az iskolaudvaron kell közbeavatkoznunk, hogy az arcukat eltakaró nők ne zaklassanak számukra idegen gyerekeket.
Otthon pedig a gyerekek többségét nem ösztönzik a tanulásra, sőt egyenesen azt tanítják nekik, hogy a tanárt nem kell tisztelniük. Ezeknél a tanulóknál a megszokott tanulási módszerek vagy a csoportos munkák egyszerűen nem működnek. Ingrid König szerint a város vezetése is felelős az állapotokért.
Az önkormányzat egyszerűen lemondott rólunk, azt sugallják, mintha mi tehetnénk az intézményben tapasztalható vandalizmusról és egyéb problémákról – véli az igazgató.