tóth gabi
Kis híján tragédia történt a szombathelyi hívásfogadó központjában.
A Nyugat informátorai szerint két héttel ezelőtt az egyik szombathelyi operátor fogadott egy bejelentést a 112 vonalán, amit rosszul kezelt. Később a csoportvezető tudomására jutott az eset és számon kérte az illetékes kollégát. Felszólította őt, hogy korrigálja a hibát és hívja vissza a bejelentőt.
Az operátor annyira összetört, hogy munkatársai a harmadik emeletei nyitott ablakból rángatták vissza őt.
Állítólag több probléma is volt vele, mert nem megfelelően kezelte a hívásokat és lassan dolgozott. Most kórházi kezelés alatt áll, vissza szeretne menni dolgozni.
A lap értesülései szerint nem szimplán egyéni tragédiáról van szó, súlyos strukturális gondok teszik nagyon nehézzé a munkakörülményeket. Eleve a segélyhívó vonalán dolgozni megterhelő és óriási felelősséggel járó feladat.
De ezt a helyzetet nehezíti, hogy a szombathelyi központban nagyon kevesen dolgoznak, és ráadásul a komoly stressz és nagy terhelés mellé egyáltalán nem jár vonzó fizetés, nettó 120 ezer forintos bért lehet hazavinni. Sőt, a lap információi szerint hiányzik a rendes mentális felkészítés is, az alkalmazottaknak elérhető pszichológus decemberben szülési szabadságra ment, és azóta nem pótolták.