kulcsár edina
Füstöt jelzett egy adattovábbító rendszer arról az egyiptomi repülõgéprõl, amely csütörtökön a Földközi-tengerbe zuhant.
Ahogy a %RIPOST% is beszámolt róla, rejtélyesen nyoma veszett egy Párizsból Kairóba tartó utasszállítónak csütörtök hajnalban. Később kiderült, hogy a repülő a Görögországhoz tartozó Karpathosz szigettől délre 130 tengeri mérföldre, azaz körülbelül 240 kilométernyi távolságra zuhant le, itt kezdték el keresni a roncsokat és a holttesteket is. Az Egyptair utaslistája szerint magyar nem volt a gépen, a 30 egyiptomi és 15 francia utas mellett két iraki és egy-egy brit, belga, kanadai, portugál, szudáni, szaúdi, csádi, algériai és kuvaitiról tudnak, emellett 10 fős személyzet tartózkodott a repülőn.
Az MTI legfrissebb közleménye szerint füstöt jelzett az úgynevezett ACARS adattovábbító rendszer a gépről. A pilótafülkéhez közeli mosdóból jelezte a bajt egy érzékelő percekkel azelőtt, hogy a repülőgép eltűnt a földi radarokról.
Az egyiptomi repülőről hibaüzenet érkezett a pilótafülke ablakának jégtelenítő berendezéséről, és egy másik füstjelző is működésbe lépett. Szakértők szerint mindezek arra utalhatnak, hogy műszaki hiba okozhatta a Franciaországba gyártott Airbus-A320-as típusú utasszállító repülőgép katasztrófáját.
Bár pénteken az egyiptomi haditengerészet megtalálta a repülő néhány roncsdarabját, emberi testrészeket és néhány poggyászt a Földközi-tengerben, ezek még nem elegendőek ahhoz, hogy ki lehessen deríteni, mi okozta a tragédiát. A gép feketedobozait még keresik: az egyiptomi haditengerészet mintegy 13 ezer négyzetkilométeres területet fésül át tüzetesen, de ha nincs eredmény, akkor kiterjesztheti a keresést.