tóth gabi
Befogták a gép jeladóját, vagyis a sok száz négyzetkilométeres szakasz helyett egy kisebb falunyi területre kell csak koncentrálniuk a keresõcsapatoknak.
Óriási áttörést értek el az egy hete lezuhant EgyptAir-gép után kutató csapatok! A tengeren ugyanis befogták egy, a repülőről származó jeladó hullámait, ami azt jelenti, hamarosan vége a találgatásoknak, és kiderülhet, mi is történt a rejtélyesen lezuhant Airbusszal.
Mindezt szerda este Kairóban jelentette be Ajman el-Mokaddem, a szerencsétlenséget vizsgáló egyiptomi bizottság vezetője. Mokaddem közölte az al-Ahrám című napilappal, hogy befogták annak a berendezésnek (Emergency Locator Transmitter/ELT) a jelét, amely a repülőgépek földbe vagy vízbe való becsapódásakor automatikusan elkezdi továbbítani műholdra a katasztrófa pontos helyszínének koordinátáit.
A vezető magyarázata szerint az Airbusok három ilyen berendezéssel vannak felszerelve, az egyik - amelynek a jelét észlelték - a gép farokrészében található. Ha megtalálják a jeladót, a gép újabb roncsdarabjai is meglesznek.
A gép feketedobozait még nem találták meg. Mokaddem szerint a keresés komoly műszaki felkészültséget igényel, mivel a berendezések feltehetően három kilométernél nagyobb mélységben vannak. Az egyiptomi hatóságok egy mélytengeri műveletet végző külföldi céghez fordulnak segítségért.
Egyiptom néhány órán belül megkapja Görögországtól a személyzet és az ottani irányítótorony között lezajlott beszélgetések hangfelvételeit, és a radarok által rögzített adatokat is. Emellett francia nyomozók is begyűjtenek minden rögzített felvételt és adatot azokból az európai országokból, amelyek felett átrepült a gép. Az információkat átadják a katasztrófa okait vizsgáló egyiptomi bizottságnak.