A Tisza Párt vezetőjét cigarettacsempészet miatt letartóztatták

POLITIK
KOMPOST

Szerző K. C.

Létrehozva: 2024.10.11. 20:30

Kitálalt egy brit professzor: „Találtunk egy nem emberi földönkívüli intelligenciát a galaxisunkban”

Végre megfejthették a szakértők az űrből érkező rejtélyes rádiójelek forrását.

Simon Holland brit akadémikus többször is dolgozott már együtt a NASA-val olyan projektekben, mint a Földet fenyegető aszteroidák nyomon követése. A professzor most egy interjúban arról nyilatkozott, meg van győződve arról, hogy úttörő felfedezésre jutott.

Simon Holland / Fotó: Twitter-videó

„Találtunk egy nem emberi földönkívüli intelligenciát a galaxisunkban, és az emberek nem tudnak róla” – árulta el Holland az Expressznek nyilatkozva.

A professzor szerint Mark Zuckerberg Breakthrough Listen projektjének bennfentesei adtak neki tippet, hogy egy hónapon belül olyan hírek érkezhetnek, amelyek konkrét bizonyítékot szolgáltatnak az idegen életformákról. Csakhogy szerinte egy oxfordi vállalkozással kapcsolatban álló kutatók már most is meggyőző bizonyítékokkal rendelkezhetnek az ausztráliai Parkes teleszkóp által elfogott idegen jelekről.

Mint ismert, néhány évvel ezelőtt az ausztráliai Parkes-teleszkóp segítségével találták meg a nem emberi technológiai jelek bizonyítékát. A SETI öt különböző technosignatúrát fogott be. S függetlenül attól, hogy mi a BLC-1 jeleinek forrása, Simon hangsúlyozza, ez nem hasonlít semmilyen ismert természeti jelenségre.

„A jel, ahelyett, hogy az univerzumban mindenből álló óriási zúgás lenne, amit minden rádióteleszkópon keresztül hallunk, egy keskeny elektromágneses spektrumú jel volt” – tette hozzá izgatottan Simon, aki szerint Zuckerberg és Jurij Milner technológiai mogulok által finanszírozott tanulmány fontos további adatok után kutat, hogy alátámasszák eddig soha nem látott eredményeiket.

A csillagászokat már korábban is izgalomba hozták a lehetséges „idegen” adások. Amikor 1977-ben a pulzálásokat először felfedezték „kis zöld emberkék” rádióadásaként katalogizálták. S a jelet azóta sem sikerült azonosítani, de Simon úgy véli, hogy ezúttal kiderülhetett az igazság. A tudósok érthető módon rendkívül óvatosan járnak el egy ilyen monumentális bejelentés megtétele előtt.