kulcsár edina
Ugyan Szingapúrban még csak az idei 15. Forma–1-es futamot rendezik meg, de a konstruktőri világbajnoki címet máris bezsebelheti a Red Bull. Ehhez viszont a Mercedes totális összeomlására lenne szükség.
Az idei Forma–1-es szezon igazi kérdése nem az, hogy Max Verstappen és a Red Bull lesz-e világbajnok, hanem, hogy mikor. A holland pilótának ezen a hétvégén még biztosan várnia kell Szingapúrban, a Red Bull számára azonban vasárnap összejöhet a konstruktőri cím.
Az energiaitalos csapat 310 pont előnnyel (583-273) vezet a Mercedesszel szemben, amennyiben a Red Bull a futamon az első két helyen fut be, és a német márka pedig egyáltalán nem szerez pontot, abban az esetben Verstappenék a világbajnokok, írja a Magyar Nemzet. Emellett, hogyha a leggyorsabb körért járó egy pont is hozzájuk kerül, akkor a Mercedestől legalább két pont kell, hogy matematikailag életben tartsák esélyeiket.
A Merci nullázós hétvégéjére azonban roppant kevés esély van. Az autó önerőből, főleg Szingapúrban simán képes lehet arra, hogy a Red Bull mögött a második leggyorsabb istálló legyen, Lewis Hamilton pedig eddig minden futamon pontot tudott szerezni. Csapattársa, George Russell ugyan három alkalommal már kiesett, amikor viszont célba ért, akkor egyszer sem végzett a nyolcadik helynél rosszabb pozícióban. Magyarán nagyot szólna vasárnap a Red Bull vb-címe.
„A legközelebbi riválisokkal elképesztően szoros csatát vívunk, és nehéz megjósolni, mi lehet a sorrend a következő futamokon. A nagy leszorító erőt igénylő pályákon viszont jellemzően jól teljesítünk, így bízunk abban, hogy versenyképesek leszünk” – fogalmazott a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff a futamot megelőzően.
A bajnokavatás vélhetően a Red Bull motorszállítójának, a Hondának a hazai versenyén következhet be, ráadásul Japánban dupla buli is lehet, ha Verstappen a következő két versenyen további 34 ponttal megnöveli az előnyét Sergio Pérezzel szemben, akkor zsinórban harmadszor is a mezőny legjobbja lehet.
A Szingapúri Nagydíj vasárnap 14 órakor (tv: M4 Sport) kezdődik.