tóth gabi
Mától vasárnapig itt szurkolhatsz a világ legjobb bringásainak.
Három magyar indulóval, Valter Attilával, Peák Barnabással és Fetter Erikkel a mezőnyben rajtol ma Budapestről a Giro d'Italia országúti kerékpáros körverseny. Túlzás nélkül állítható, hogy három napig Magyarországra figyel a világ sportszerető közönsége, mivel a televízióban százmilliók. a helyszíneken pedig tízezrek követik majd az eseményeket, főleg Európából, Észak- és Dél-Amerikából.
Az eredetileg 2020-ra tervezett magyarországi Grande Partenza a világjárvány miatt meghiúsult, a kétéves csúszás viszont lehetőséget adott arra, hogy három hazai profi bringás is ott lehessen a szerdai csapatbemutatón.
A Giro pénteki nyitóetapján Budapestről Visegrádra teker a mezőny, majd szombaton a fővárosban lesz egy időfutam, végül pedig Kaposvár és Balatonfüred között teljesítenek a versenyzők bő 200 kilométert vasárnap.
A Giro d’Italia versenyen hagyományosan a rózsaszín trikót viseli az, aki összetettben vezeti a mezőnyt. Tavaly három napon át a magyar Valter Attila tekert ebben a színben, ekkor ismerte meg őt az ország. A színválasztás nem véletlen, ezzel a rózsaszín fejléccel megjelenő olasz sportnapilap, a Gazzetta dello Sport előtt tisztelegnek a szervezők.
Épp ésszel fel nem fogható, de egy versenykerékpár árából már egy felsőkategóriás gépkocsi is megvásárolható. A legjobbak akár 8-10 millió forintot is költenek a kerékpárra, s van olyan bicikli, melynek csak a lánca milliós tétel. A versenyzők nem csak egy kerékpárral készülnek a háromhetes viadalokra, mást használnak a hosszabb szakaszokon, mint az időfutamokon.
A bringások a futamok előtt és alatt is esznek, elsősorban szénhidrátot. A szakasz hosszától függ, hogy tekerés közben mennyi és milyen tápanyagot vesznek magukhoz. Az intenzitástól függően óránként 60-110 gramm szénhidrátot visznek be óránként izotóniás italok, rizs szeletek, energia szeletek, gélek és zselék formájában.