tóth gabi
Mi lett volna, ha Willi Weber nem lódít akkorát a német pilótáról?
Augusztus 25-én éppen 28 éve múlt, hogy elkezdődött Michael Schumacher szédítően sikeres Forma-1-es karrierje.
Az akkor 22 éves német pilóta előtt a szezon 11. futamán nyílt lehetőség a beugrásra, miután a Jordan versenyzőjét, Bertrand Gachot-t lecsukták (egy vita hevében paprikasprayvel fújt le egy taxisofőrt). Schuminak hiába futott a szekere a Forma 3000-ben, Eddie Jordan csapatfőnök eleinte nem kért belőle.
„Ki a f..om Schumacher?”
- kérdezett vissza a Sport1.de cikke szerint, mire a német menedzsere, Willi Weber elmondta: tavaly ő nyerte a hírhedten nehéz makaói versenyt. Jordan erre engedélyezte az ifjoncnak a 80 ezer dolláros silvestone-i tesztet, ahol úgy száguldott, hogy a mérnökök a motor kímélésére kérték a Belga Nagydíjra tekintettel.
„Ez a fickó egy rakéta”
- dicsérték Schumachert, de Jordan még ekkor is ódzkodott beültetni őt az F1-es autóba. Inkább a legendás Keke Rosberget győzködte a visszatérésre, de a Schumi útját egyengető Mercedes 450 ezer dollárja, és Weber egy hazugsága végül rábírták a merész lépésre.
Schumacher 28 éve ezzel az autóval versenyzett először a Forma-1-ben – 400 métert:
Weber azzal nyugtatta a csapatfőnököt, hogy a tehetséges, de tapasztalatlan versenyző már százszor vezetett Spa pályáján. Pedig valójában Schumi egyáltalán nem ismerte a belgiumi aszfaltcsíkot. Újoncként – csapattársától kölcsönkapott overálban – mégis a hetedik helyről rajtolhatott, de kuplunghiba miatt csak 400 méterig tartott az első versenye. Az edzéseken azonban felhívta magára a Benetton vezetőinek figyelmét, akik a következő futamtól leszerződtették. Három évvel később már megszerezte első világbajnoki címét, amelyet a duplázás után a Ferrarinál még öt követett.