Létrehozva: 2018.09.14.

Dzsudzsák gyanúsan népszerű lett Ázsiában

Itt valami nagyon nem stimmel. 13-szor több indonéz szurkolója van, mint magyar. Balázs az Instagramon messze lekörözi Hosszú Katinkát.

Manapság a sztárok népszerűségének fontos mutatója a hivatalos közösségi oldalaik látogatottsága. Ezen a téren is Hosszú Katinka a magyar sport kiemelkedő egyénisége: a Facebookon több mint félmillió követőt gyűjtött – közel ötször annyit, mint Dzsudzsák Balázs. A fotó- és videomegosztó Instagramon viszont fordított a helyzet. A %RIPOST% utánajárt a gyanúsan ellentmondásos adatoknak.

A Forbes magazinban a legértékesebb magyar hírességnek kikiáltott, sztársportolóink közül minden téren a legprofibban menedzselt Katinka az Instagramon 321 ezer rajongóval büszkélkedhet. Kiváló mérleg, de Dzsudzsák több mint a háromszorosánál, közel 1 millió „lájkolónál” tart, noha olimpiai bajnok úszónőnk sokkal aktívabb: kilencszer annyi tartalmat töltött már fel az oldalára. Napjában többször is bepillantást enged az életébe, míg a focista két hete nem tett ki semmit.

Ennél is érdekesebb a rajongóik eloszlása. A követők áttekintését szolgáló Hype Auditor jelentése szerint Katinka követői közül messze a legtöbb – magától értetődően – magyar. Õk teszik ki a tábora mintegy 40 százalékát, több mint 125 ezer főt (a maradék eloszlik, a második és harmadik legnépszerűbb egyaránt 7 százalékkal Olaszországban és az Egyesült Államokban, ahonnan 22-22 ezren érdeklődnek iránta).

Ezzel szemben Dzsudzsák magyarországi rajongóinak száma az egymillióból csak 31 ezer. Vagyis az összlétszám 3 százaléka. A követők legnépesebb csoportja nála is 40 százalékot (395 ezret) tesz ki – csakhogy nem itthonról, hanem Indonéziából! A magyaroknál sokkal többen kedvelik az oldalát még Indiában (23 százalék – 228 ezer fő) és Malajziában (4 százalék – 37 ezer fő) is.

A városok tekintetében Hosszú Budapesten a legnépszerűbb (fővárosunkból instagramozik a követői 9 százaléka), de Szalkszentmárton, Siófokon, Győrben és Debrecenben is több ezres a tábora – eközben Dzsudzsáknál az indonéziai Jakarta, a malajziai Johor Bahru és az indiai Mumbai a sorrend.

Kérdés, hogy ez csak annak köszönhető-e, hogy futballistánk az utóbbi két évet szintén Ázsiában, a közel-keleti Al-Vahdában töltötte.

A közösségi oldalak felturbózására szolgáló „lájkgyárak” vagy "kattintófarmok" zöme éppen Délkelet-Ázsiában működik, ami akár gyanússá is teheti Dzsudzsák oldalának népszerűségét. Az elemzésből annyi derül ki, hogy a követői közül csak 83 ezer a „gyanús”, 810 ezer pedig „igazi személynek tűnik”, s 90 százalékuk kevesebb, mint 1500 Instagram-oldalt követ. Ez elvileg azt jelenti, hogy jó eséllyel nem álprofilok, amelyek pénzért lájkolnak és követnek bárkit, aki megfizeti a szolgáltatásukat.

A „lájkgyárakban” több tízezer SIM-kártyáról alkalmazottak tucatjai hamis profilokról, pénzért növelik a megrendelők táborát, kedvelik a posztjaikat. Az így megnövelt népszerűség a szponzorált tartalmak segítségével visszahozzák a befektetés többszörösét. A hirdetők ugyanis csak ritkán szűrik ki, hogy mely sztár rajongótábora "hús-vér ember", akit valóban érdemes megcélozni a reklámokkal, nem pedig egy távoli ország bérlájkolója.

Az Instagramon legnépszerűbb, 141 milliós rajongótáborral bíró Cristiano Ronaldo például 750 ezer dollárt (210 millió forint) is elkérhet egyetlen reklámposztért. De ennél sokkal kisebb léptékkel mérve, akár pár tízezer követővel is jelentős bevételekre lehet szert tenni a hirdetőknél.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek