RETRO RÁDIÓ

Így rajtol a Forma-1! Újra dübörög a száguldó cirkusz

Így rajtol a Forma-1! Újra dübörög a száguldó cirkusz
vav
Szerző
vav
Létrehozva2016. 03. 18. 16:45

Számos újdonsággal indul a 2016-os F1-sorozat. Pontokba gyûjtöttük a nyolc legfontosabbat.

Az Ausztrál Nagydíj edzéseivel elkezdődött a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság 2016-os szezonja. Az első futam helyszíne nem meglepetés, de november 27-ig (Abu-Dzabi Nagydíj) számos újdonság vár a száguldó cirkusz rajongóira.

A %RIPOST% összegyűjtötte a 67. F1-idény legfőbb érdekességeit.

 

1. Új versenynaptár

Minden eddiginél hosszabb szezon, a bő 8 hónap során a tavalyi 19 helyett immár 21 verseny vár a résztvevőkre. Visszatért a naptárba a nagy múltú Német Nagydíj a 12. futam lesz: egy héttel a július 24-i Magyar Nagydíj után, a Hockenheimringen rendezik meg.

Négy év szünet után újra lesz Európai Nagydíj is, a helyszíne azonban a spanyol Valencia helyett Azerbajdzsánban, a vadonatúj bakui utcai pálya lesz.

 

2. Új istálló

Az F1-es mezőny idén 22 fős, az amerikai Haas F1 Team beszállásával. Utoljára 29 éve szerepelt amerikai csapat az F1-ben.

Az 1986-os Team Haas és a mostani között a nevükön túl semmi összefüggés – előbbinek Carl Haas volt a tulajdonosa, utóbbi a NASCAR-ban is érdekelt Gene Haasé.

 

3. Régi-új autógyár

Négy év múltán (gyári csapatként hat esztendő elteltével) visszatért a Forma-1-be a Renault cég. Nem csak az autójuk sikeredett szépre, de az Ausztráliába való behajózásukról készített videó is, a pilóták és a masina mellett köszönhetően az auszik szörfbajnoknőjének, Ellie-Jean Coffeynak is:

A francia autógyár decemberben visszavásárolta a 2012-ben egy luxemburgi befektetőcsoportnak eladott Lotust, és Renault Sport F1 Team néven szerepel.

 

(Kattints! Folytatás a következő oldalon!)


 

4. Új pilóták

A Renault egyik versenyzője debütáns lesz: a brit Jolyon Palmer a korábbi Williams-pilóta Jonathan Palmer fia, a GP2 2014-es bajnoka 25 éves. A Manor Racing mindkét autóját fiatal újoncra bízza. A német-mauritiusi kettős állampolgár Pascal Wehrlein 21 esztendős, tavaly a Német Túraautó-bajnokságban minden idők legfiatalabb világbajnoka lett.

Új csapattársa, az indonéziai Rio Haryanto két évvel idősebb, hazája első F1-pilótája.

A francia Romain Grosjean négy év után elhagyta a Lotust az újonc Haas hívására, ahol a mexikói Esteban Gutiérrez lesz a csapattársa (a korábbi Sauber-versenyző a Ferrari tesztpilóta-posztjáról tért vissza a porondra). A Renault-nál az újonc Palmer mellett a McLarentől érkező dán Kevin Magnussen kapott ülést.

 

6. Új rádiós szabály

Sergio Pérez (Sahara Force India) szerint akár káoszhoz is vezethet Melbourne-ben két szabálymódosítás. A pilóták a korábbinál kevesebb információt kaphatnak a csapatrádión, ráadásul a rajtoknál is inkább magukra kell hagyatkozniuk.

 

7. Új gumik

Mostantól a csapatok jórészt maguk dönthetik el (13 készletből 10 esetében), hogy egy-egy versenyhétvégén milyen gumikat használnak. Ez technikai részletkérdésnek tűnhet, de a különböző stratégiák főként a szezon elején akár meg is kavarhatják az erőviszonyokat. Ráadásul egy lila színkódú, ultralágy gumikeverékkel is bővül a felhozatal, ami kevés, de rendkívül gyors kört tesz lehetővé.

Ezt a nagyon gyorsan kopó, cserébe rendkívül gyors verziót azonban csak olyan versenypályákon – többek között Monacóban és Kanadában – engedélyezik, ahol kevesebb a csúszkálás, ergo a gumikopás is.

 

8. Új kvalifikáció

A gumihasználat mellett az új időmérők bonyolult rendszere is okozhat meglepetéseket, amíg az istállók és a versenyzők bele nem szoknak. Marad ugyan a három felvonásos kvalifikáció, de bizonyos idő után másfél percenként kiesik a legrosszabb kört teljesítő pilóta.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.