5°C
9°C

Miklós névnapja

RETRO RÁDIÓ

Nők a Forma-1-ben: gyorsak vagy szépek? Vagy mindkettő?

VaV
Szerző
VaV
Létrehozva2015. 11. 08. 08:20

Az 50-es évek óta próbálkoznak betörni a nõk a száguldó cirkuszba. Most visszavonul a Forma-1 egyik bombázója. Látnivaló így is marad, de mikor kapnak versenyképes nõ riválist Hamiltonék?

Újabb reménységének inthet búcsút a nők felé régóta nyitni vágyó Bernie Ecclestone. Visszavonul a Forma-1-es Williams istálló tesztpilótája, Susie Wolff.

A Mercedes-csapatvezető Toto Wolff neje 2012 óta hiába küzdött azért, hogy versenyezhessen is az F1-ben. Így is bő két évtized után ő volt az első hölgy, aki részt vett versenyhétvégén, még ha csak pár szabadedzésen is.

Itt az F1 Kurnyikovája

A távozásával most egyedül a Lotus gyönyörű – és sokak szerint csak ezért szerződtetett – fejlesztő pilótája, Carmen Jordá képviseli a gyengébbik nemet a száguldó cirkuszban. Ha kíváncsi vagy a dögös versenyzőre lenge öltözetben, kattints az alábbi fotóra!

Õt a külsején, népszerű közösségi oldalain (azaz a PR-értékén) túl aligha azért választották ki, mert a három GP3-as éve során pontot sem szerzett, és a 28., a 30., majd a 29. helyen végzett.

Késett a halál, de jött

Frau Wolff és az F1 Anna Kurnyikovája előtt is több pilótanő nyomta már a gázt a szakágban. María de Villota, a korábbi F1­-versenyző Emilio de Villota lánya a Marussia tesztelése közben, 2012 júliusában borzalmas balesetet szenvedett egy repülőtéri kifutón. Mintegy 65 kilométeres óránkénti sebességnél behajtott a teherautójuk leengedett platója alá, ami kis híján lefejezte.

Csodák csodájára túlélte súlyos arc­ és koponyasérülésekkel, de fél szemére megvakult, és elvesztette a szaglását, valamint az ízlelését is. 2013 novemberében aztán szövődményként agyvérzést kapott, és 33 évesen elhunyt.

Az F1-es nők úttörője az olasz Maria ­Teresa de Filippis (Maserati, majd Porsche) volt, aki 1958-tól, két év alatt háromszor rajtolhatott futamon. Kétszer kiesett, egyszer pedig az utolsó, 10. helyen ért célba.

Honfitársnője, Lella Lombardi a '70-­es évek közepén, hat istállónál összesen 12 futamon indulhatott el. Máig az egyetlen pontszerző nő: az 1975-ös Spanyol Nagydíj 6. helyére vitte be a March-ot. A verseny a 30. körben félbeszakadt, így a neki járó egy pont felét kapta meg.

Az angol Divina Galica (1976: Surtees, 1978: Hesketh), a dél-­afrikai Desiré Wilson (1980: Williams) és az olasz Giovanna Amati (1980: Brabham) is hiába próbálkozott néhányszor a versenyre való kvalifikációval. Õk legfeljebb az időmérő edzésekig jutottak.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.