RETRO RÁDIÓ

Ezek a feltételei a kis- és középvállalkozások fix 3 százalékos hitelének

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2025. 10. 08. 13:36

Hétfőtől vehető igénybe a vállalkozókat támogató fix 3 százalékos hitel, amely irányába már az első két napon hatalmas volt az érdeklődés. A Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára egy reggeli műsorban elmondta, hogy miként vehető igénybe a kis- és középvállalkozások számára létrehozott új hitelkonstrukció, valamint hogy melyek ennek a feltételei.

Október 6-án indult a kis- és középvállalkozásokat érintő fix 3 százalékos hitel, ennek eredményeképpen a Széchenyi Kártya Programban hét termék kamata lett egységesen 3 százalékos lett. Arról, hogy ez a hitel mit jelent a vállalkozások számára Szabados Richárd a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára beszélt a Mokka szerda reggeli adásában. 

kis- és középvállalkozások
A Széchenyi Kártya Programon keresztül igényelhető a kis- és középvállalkozások fix 3 százalékos hitele.  Fotó: Pixel-Shot

Az államtitkár kiemelte, hogy ez óriási segítség a vállalkozásoknak, mert a jegybanki alapkamat már több mint egy éve 6,5 százalékon van. Így egy 100 millió forintos hitelnél azt jelenti, hogy másfél millió forinttal kevesebb terhet ró a vállalkozásokra. 

Mindemellett ez egy nagyon széleskörű támogatás, hiszen az egyéni vállalkozóktól egészen a középvállalkozásig lehet igényelni. Ez pedig a 25 százalékát jelenti a működő vállalkozói körnek, amelyek eredménnyel rendelkeznek és tudják azt a kockázati profilt teljesíteni, amit a hitel megkövetel. 

Közel 900 ezer működő cég van Magyarországan, így éves szinten több száz milliárdos összeg mérhető majd, ami a szerződésekből ki fog jönni. 

Mire fordíthatják a kis- és középvállalkozások ezt a hitelt? 

Az ajánlat 7 termékből áll, amelyek között vannak szabadfelhasználású források is. Így ebben az esetben a cég eldöntheti, hogy működési költségeire, a rezsire vagy a személy jellegű ráfordítására használja. Emellett vannak beruházással kapcsolatos hitelek is, amikor valamilyen eszközt kell beszereznie az adott cégnek, akkor ahhoz is kérhet erőforrást. 

Mit kell tenni a hitel felvételéhez?

Az érdeklődés nagyon nagy, ami már az első két napon kiderült. Ezért egy jól bejáratott formátumon keresztül érhető el a fix 3 százalékos hitel, tehát a Széchenyi Kártya termékeit azt kereskedelmi bankoknál, illetve a KAVOSZ vállalkozásfejlesztő zrt.-nél igényelhetik. Emiatt a folyamat teljesen megegyezik a korábbi hitelügyintézéssel. 

A hitelfelvételekor mindig meg kell nézni a hitelt igénylőnek az adatait és azt is, hogy a legutolsó lezárt beszámolója szerint hogyan alakultak a vállalkozásának a számai, valamint az is fontos, hogy milyen kockázati profillal rendelkezik. 

Ezek nem bonyolult és nem nehezen teljesíthető felételek

- mondta az államtitkár, majd hozzátette, hogy a szabad felhasználású hiteleknél azonban sokkal enyhébbek a feltételek. 

A feltételek úgy vannak kialakítva, hogy nagyon kevés önerő szükséges és minimális fedezeti konstrukcióval rendelkezzenek a termékek és minél rugalmasabban lehessen felhasználni. 

A fix 3 százalékos hitelt az újonnan induló vállalkozások is igényelhetik, mivel 7 termékből az egyik egy mikrohitel, amit kifejezetten erre a célra hoztak létre. 

A hitel célja

A kormány ezzel a hitellel az embereken és a családokon akar segíteni, hogy ők a családjuk ellátásáról tudjanak gondoskodni és legyen egy egzisztenciális biztonságuk is. 

A cél az emberek támogatása, ehhez kellenek a vállalkozások, hogy nekik jobb legyen. 

- fogalmazott az államtitkár. 

Ezáltal nemcsak a hitel fog várhatóan bekerülni a gazdaságba, hanem a vállalkozások működő tőkéje is aktiválásra kerül, hiszen mikor eszközberuházásról van szó, akkor az nemcsak egy szimpla beruházás, hanem az kapcsolódik egy új vevői kör és kapcsolatirendszer kialakításához is. Tehát összességében ez egy gazdaságot megtámasztó hitelkeret.

Futamidőt tekintve egy likviditási hitelnél ez 1-3 évet, míg egy beruházási hitelnél ez 7-10 évet jelent. 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.