Krausz Gábor
Magyarországon mindössze öt darab van ebből a típusból, most bárki hozzájuthat egy kiváló állapotúhoz, a legnagyobb magyar használtautó portálon. A Vissza a jövőbe című filmben szereplő típus ára 31 millió forint.
Ugye te is láttad a Vissza a jövőbe című, immár klasszikusnak számító filmet? A főszereplő, egy tizenhét éves átlagos amerikai tinédzser terroristák elől kénytelen tudós barátja csodaautójával elmenekülni. A csodaautó nem más, mint egy időgéppé átalakított De Lorean, A Vissza a jövőbe története szerint az időutazáshoz az autót 88 mérföld/ órás (141,6 km/h) sebességre kell gyorsítani. Ekkor működésbe lép a fluxuskondenzátor, amitől az autóra rögzített vezetékek ragyogni kezdenek.
Ezt követően a jármű lángoló keréknyomok és fényvillanások kíséretében eltűnik, amivel Marty 1955-ben köt ki, és ott találkozik a leendő szüleivel, akik akkoriban még az iskolapadot koptatják és – mivel Marty elrontja a szülei első találkozását – össze kell hoznia őket valahogy, majd visszajutnia 1985-be. Nos, ez a Vissza a jövőbe című filmben szereplő típus most Magyarországon is bárki számára elérhetővé vált, ugyanis a legnagyobb, magyarországi használt autókat kínáló portálon egy teljesen felújított De Lorean kelleti magát.
A kiváló állapotban lévő, restaurált De Lorean DMC-12 tulajdonosát kérdeztük, hogy miként került hozzájuk ez az autó és miért válnának meg tőle.
Nos, mi külföldről hozunk be autókat, ezt a példányt természetesen Amerikából hoztuk, ahol 1981-ben kezdték el gyártani a típust, de a termelés nagyjából 1,5 év múlva le is állt, így csupán 7 ezer darab kocsi készült el
– mondta lapunknak Éder János.
A tulajdonos elmondása szerint jelenleg a világon már csak mindössze 3500 darabot tartanak nyilván, tudomása szerint Magyarországon öt ilyen autó van összesen.
"Az 1981-es évjáratú autó ára 30,99 millió forint. Egy 2800 köbcentis, 136 lóerős motor dübörög a gépháztető alatt. A kocsi hátsókerékhajtású és automata váltós" – mondta lapunknak a tulajdonos.
A kocsi restaurálása mintegy két évig tartott, melyet végig fényképekkel és videókkal dokumentáltunk. Azóta 400 kilométert tett meg, vagyis gyakorlatilag még bejáratós
– árulta el Éder János.