Évek óta véres terror a nyugat-európai karácsonyi vásárokon

POLITIK
INSIDER

Szerző IF

Létrehozva: 2024.12.21.

Te tudod miért piros a Mikulás ruhája? Meglepő a válasz! - videó

Sokan nem tudják, hogy miért is visel piros ruhát az egyik kedvenc téli ünnepünk főszereplője. A Mikulás karaktere mögött a híres üdítőgyártó cég áll.

A Mikulás nem mindig volt egy kedélyes, piros ruhás öregúr. A huszadik század első felében még ábrázolták soványan is, állatbőrben is, sőt, ijesztő kis manóként is. Azt viszont kevesen tudják, hogy a ma ismert megjelenését a híres üdítőket gyártó cég találta  ki. Pontosan emiatt, a legendás figuráról egy ideje nem csak az ünnep, az ajándékozás, és a családi összejövetelek jutnak eszünkbe, hanem a Coca-Cola is. Elmeséljük, hogyan vált a piros kabátos öregapó az öröm, az ajándékozás, a buli, és persze a Coca-Cola jelképévé.

Mikulás
A Coca-Colának köszönhetjük a piros ruhás Mikulást  Fotó: Pexels

A Mikulás alakja, aki ajándékot hoz a jó gyerekeknek, egy létező személyre, Szent Miklós püspökre vezethető vissza, ám ma ismert megjelenését az üdítőket gyártó cég találta ki. Kezdjük azzal, hogy Szent Miklós püspöki ruhája eredetileg zöld volt. A cég a Coca-Cola alapszíneit, a fehéret, a feketét és a pirosat használta. Így született meg a ma már mindenki által ismert piros ruhás Mikulás. Ennek alapja egy 1892-ben készült karikatúra volt, amit Thomas Nast rajzolt az amerikai polgárháború idején: ezen egy olyan figura látható, aki az uniós katonákat támogatja, és nagyon közel áll a ma ismert Mikuláshoz. A cég végül az 1920-as években kezdte használni a piros ruhás karaktert. Különböző magazinokban jelentek meg hirdetések a figurával. A cél az volt, hogy megváltoztassák azt az elképzelést, hogy a Coca-Cola a meleg időszak itala. 

A szomjúság számára nincsenek évszakok

– szólt a reklámszlogen. 

Manapság már télen is rengetegen isznak kólát  Fotó: Pexels

Marketing eszközt csináltak a Mikulásból

1930-ban Fred Mizen festett egy Mikulást, aki az áruházban Coca-Colát iszik, és ezt használták az ünnepi plakátokra. Akkora siker lett, hogy 1931-től ezt a szimbólumot használták. A  jelenleg ismert Mikulást Haddon Sundblom svéd művész alkotta meg. Az volt a cég kérése, hogy a keresztény folklórból ismert barátságos, jámbor Mikulást alkossa meg, megfosztva az ír mondavilágra utaló, gnóm vonásoktól. A művész 1976-ban hunyt el, egészen addig finomított a figurán: idős korában már a saját vonásait is belefestette. 1931 és 1966 közt készült képeit pedig a mai napig használják a Coca-Cola reklámokban. Manapság pedig már el sem tudjuk képzelni az ünnepeket piros ruhás Mikulás és Coca-Colás kamion nélkül.

Beágyazó:

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek