kulcsár edina
Kifejezetten a nyaralás kényelmesebbé tétele a célja az alábbi praktikus tanácsoknak. Van köztük olyan, amivel spórolhatsz, és sok olyan is, amivel egyszerűbbé teheted az életed egy vakáción!
Egy számunkra idegen helyen való tartózkodás sok szépséget és egyben sok problémát is rejtegethet. Kifejezetten igaz ez arra az évi pár napra, amit nyaralási célzattal töltünk el például egy szállodában. Ezt igyekszünk most egy kicsit egyszerűbbé, kényelmesebbé tenni az alábbi tanácsokkal!
A legtöbb embernek akkor jut eszébe, hogy mit hagyott otthon, amikor már a szállodai szobában tartózkodik. Éppen ezért az indulás előtti éjjel érdemes csomagolni - olvasható a moovitapp.com ajánlásában.
Aki egy hétnél tovább szeretne maradni egy szállodában, az hívja fel őket előre és tudassa ezt velük, majd kérjen kedvezményt. A szállodák sokkal jobban kedvelik, ha a vendég hosszabb ideig marad, így vélhetően meg is adják majd. Ha mégsem, érdemes felhívni egy másik szállodát.
A szakértők úgy vélik, hogy a szállodai szobák egyik legpiszkosabb tárgya a távirányító, mivel általában nem tisztítják. Ezért a legjobb, ha lefertőtlenítjük valamivel, vagy berakjuk érkezés után rögtön egy zacskóba, és azon keresztül használjuk.
Szinte mindenki az ágyra dobja a bőröndjét, miután belép a szállodai szobájába. Ezt a hibát, ha lehet, ne kövessük el! A bőröndöd ugyanis tele van mindenféle szennyeződéssel. Ha a bőröndöt rárakjuk az ágyra, ezek átvándorolhatnak az ágyra, ami rendkívül sok kellemetlenséggel járhat.
Tévedni emberi dolog, ahogy mondani szokás, de ha egy szolgáltatás nem megfelelő, reklamálni kell. Például, ha nem volt meleg víz a szobában, vagy a szobaszerviz nem volt jó, akkor tudatni kell ezt a recepcióval. Lehetséges, hogy a szálloda igazgatója, menedzsere kedvezményt kínál majd kompenzációként.
Ha nem tartjuk megfelelőnek a kapott szobánkat, kérjük meg a szálloda személyzetét, hogy mutassák meg a többi szabad szobát. Nem árt tudni, hogy a legtöbb szálloda először a legrosszabb szobáit próbálja megtölteni.
Bár a legtöbb szálloda rendszeresen mossa és cseréli az ágyneműt, az ágytakaró még tartogathat kellemetlen meglepetéseket. Ezért a sokat utazók azt javasolják, hogy az ágytakarót rakjuk messzire az ágytól, rögtön a megérkezés után.
Aki a főszezonban megy majd nyaralni és egy forgalmas szállodában fog megszállni, szüksége lehet egy kis extra-hangszigetelésre. Ha csökkenteni akarjuk a zajt, fogjunk egy törölközőt és tegyük az ajtó alatti réshez.
A legtöbb szálloda személyzete szívesen segít a város megismerésében, de jobb, ha saját magunk nézünk utána a dolgoknak, így nem fenyeget extra költség, vagy olyasmi, amire nem vágyunk.
Előfordul, hogy olyan dolgokat felejtünk otthon, mint például a hajvasaló, vagy éppen a körömvágó olló. Ahelyett, hogy ilyenkor megvennénk valahol ezeket, kérdezzük meg a recepción, hogy rendelkeznek-e ezekkel a dolgokkal. Általában igen lesz a válasz.
A sokat utazó emberek azt tanácsolják, hogy ha lehet, egyáltalán ne használjuk a szobaszervizt, vagy csak nagyon ritkán. Helyette az esti és reggeli nassolásokhoz vigyünk magunkkal az útra olyan dolgokat, mint az instant tészta. Szobaszerviz helyett az is jó megoldás, ha elmegyünk a helyi kisboltba, és veszünk néhány olyan harapnivalót, amit könnyen elkészíthetünk a szobában is.
A tábla kiakasztása nemcsak a zavartalan időtöltésre alkalmas, hanem megakadályozza azt is, hogy meglopjanak minket. Ha a tábla az ajtón van, mindenkit távol tart, mivel az emberek azt feltételezik, hogy a szobában vagyunk, így senki sem próbál majd bemenni. A tábla használata mellett természetesen az a legjobb, ha az ajtót is jól bezárjuk.
Lehet, hogy észre sem veszed, de rengeteg pénzt költünk egy nyaralás alatt csak vízre is. Éppen ezért mindig legyen nálad egy palack, amit később újra is tudunk tölteni. Ez nem csak pénztárcabarát, de környezetkímélő megoldás is.