kulcsár edina
Megelőlegezte a bizalmat és több százezer forintot is kifizetett K. Nikolett egy gázszerelő "szakembernek", ám csúnyán ráfázott. Később kiderült, hogy a csalónak már számos áldozata volt.
Gyors és precíz munkát kínálva járja a pesterzsébeti lakásokat egy csaló gázszerelő, T. Dávid. A kókler férfi egy kerületi lakos szerint ügyes trükköt vet be, hogy becserkéssze a jóhiszemű embereket: egyszerre négy hasonló weboldala is van, amelyekben egy a közös: a telefonszám és a csaló páros.
Közel két hónapja, március elején K. Nikolett futott bele a kókler csapdájába. A nőnek Pesterzsébeten van egy kiadott lakása, ahol egy régi gázkazánt kellett megjavítani. A nő nem akarta, hogy az albérlője fázzon, gyorsan cselekedett, és kutatni kezdett az interneten – így bukkant rá a csaló honlapjára.
„Akkor még a nevét sem tudtam, de nem tűnt csalónak! Az oldalán azt írta, 0-24 órában fogad megkeresést, és pár órán belül ki is jön. Gondoltam, akkor legyen ő. ” – kezdte el mesélni a Ripostnak Nikolett, aki, miután tárcsázta a dizájnos weboldalon feltüntetett számot, egy nővel kezdett el beszélgetni a telefonban.
Diszpécserként jelentkezett be, akiről később megtudtam, hogy a nője lehetett
– árulta el Nikolett.
A kókler szerelő gyorsan végezte munkáját, de végig furcsán viselkedett. „Nem nagyon beszélt, amikor kijött még be sem mutatkozott. A kazán hőszivattyúját cserélte ki, kifizettem neki 300 ezer forintot, aztán elment” – részletezte a pesti nő, aki azután kezdett gyanakodni, hogy a kazán az első javítás után sem működött jól.
Állandóan csöpögött, folyt a víz a falon, literszámra hordtuk ki egy idő után. Még visszajött kétszer a szerelő, bekamuzta, hogy a tömítések rosszak, de persze nem állt el a folyás, maximum pár órára, amikor újra megszerelte
– mesélte tovább Nikolett.
A nő egy másik szakemberrel is megnézette a rossz gázkazánt. Hideg zuhanyként érte, amikor az illető szerelő közölte vele: átverték.
„A másik szerelőt egy ismerősünk ajánlotta. Megnézte a kazánt, és egyből mondta a hőcserélőre, hogy ez egy használt, sokéves darab. Kérdezte, ki csinálta? Nagyjából elmondtuk neki, és egyből megmondta, hogy kiről van szó. Mondta, hogy másnál is a fickó után kellett kazánt javítania. Ugyan ez történt velünk is...” - bosszankodott a nő.
Utólag visszagondolva, voltak jelei, hogy egy csaló hálójába keveredett.
Gyanús kellett volna legyen, hogy soha nem mutatkozott be, se a szerelő, se a diszpécser. A diszpécser csaj a szerelő közvetlen számát soha nem adta ki, csak a weboldalon lévőt érhettem el. Ha hívtak is, akkor privátról tették
– emlékezett vissza Nikolett.
A nőnek komoly anyagi kárt okozott a kókler, nagyjából 600 ezer forintja ment rá a kazánra, még az idei nyaralási pénzét is elnyelte a csaló.
Iszonyatosan dühös vagyok! Nagyon nagy az igazság érzetem. Mindig becsületes voltam mindenkivel, ezek meg embereket károsítanak meg, mert megtehetik, mert az ember bajban vakon bízik a “szakemberben. Nem vagyunk milliomosok, de szerettünk volna elmenni nyaralni mondjuk abból a pénzből. Horvátországba akartam utazni a párommal, de úgy néz ki, ez idén elmarad
– mondta sóhajtva a Nikolett.
A fiatal nő azóta megtudta, a csaló páros egyszerre több weboldalt is üzemeltet, hogy átverje a gyanútlan ügyfeleket. Több jóhiszemű család áldozatuk lett. A módszer mindig ugyanaz: értékelhetetlen "munkát" végeznek, sok pénzt kérnek érte, majd köddé válnak.