kulcsár edina
Belecsöppent a szakmába, és mára Magyarország egyik leghíresebb influenszere lett Endrődi Péter. Egyedi gasztronómiai tartalmaival hatalmas követőtábort tudhat maga mögött.
Futárként kezdett tartalmat gyártani az egyik ételkiszállító hálózatnak, tőlük kapta az első megbízását is. Közel 50 videót készített ennek a cégnek, és ezeket több mint 10 millióan nézték meg. Rövid kisfilmek voltak ezek a futárok életéről, majd később a cég szolgáltatását népszerűsítették, és nagyon rövid időn belül ismertté váltak.
Ma már országszerte éttermek sokasága keresi meg Pétert, hogy tesztelje a konyhát, az ételeket és a kiszolgálást. Annyira népszerű, hogy közel 150 ezren követik nyomon a munkásságát.
A trendi fiatalok lényegesen jobb helyzetben vannak, ők könnyen befutnak. Nekünk viszont, akik a hetvenes években születtünk, nagyon jó videókat kell csinálnunk, ha érvényesülni akarunk a Tik-Tokon
- mondja Péter, akinek az a tapasztalata, hogy egyre szélesebb tömegeket ér el ez a platform, ahol kis bugyuta videók helyét kezdik átvenni az értékes tartalmak.
Vendéglátós voltam. A Covid alatt egy pizzériát üzemeltettem és az első videóimat a Facebookra készítettem el, hogy népszerűsítsem az üzletet. Az elején abszolút dilettáns módon csináltam, főleg egyszerű vlogokat a futármunkával kapcsolatosan. Ezek a videóim meglepően felkapottak lettek. Volt, amelyiket több mint 1 millióan nézték meg
- folytatja az ambiciózus Péter, aki ekkor látta meg a jövő útját a rövid videókban. Folyamatosan képezte magát és tanult. Egy év kellett hozzá, hogy kialakuljon az önálló stílusa. Filmjeire több nagy cég is felfigyelt, akiknek azóta is gyárt tartalmakat. Annyira felpörögtek a dolgok, hogy forgatásról forgatásra rohant és az utazással töltött idő alatt vágta meg a videókat. És közben nagyon népszerű lett.
Napi blogos formátum volt, amit alkalmaztam. A gyermekem több forgatásra is elkísért, és a végén az egész nyarunk arról szólt, hogy étteremről-étteremre jártunk. Tesztelem az ételeket, és különböző kihívások elé állítom a vendégeket, ezzel téve mozgalmasabbá a videókat. Egy étteremben több ételt is megkóstolunk. Ma már nagyon sok helyre hívnak. De alaposan utánanézek, hogy hová megyek. Fontos, hogy a maga kategóriájában az étel és a vendéglátóhely is jó legyen. A büfétől kezdve a Michelin-csillagos étteremig mindenhová ellátogatok, ahová hívnak.
Péter úgy gondolja, hogy nagyon fontos, hogy a vendég is azt kapja, amit a videóiban lát. A kezdeti nehézségek mellett is nagyon élvezte a munkáját, és közben az üzlet is felpörgött. Nagyon fontosnak tartja ebben a szakmában, hogy nyitott szemmel kell járni. Mások munkáit is figyelemmel kell kísérni, mert ezekből nagyon sokat lehet tanulni.
20 hónap alatt egy igazi brandet épített, és a Tik-Tokon kívül a legtöbb közösségi portálon is jelen van. A következő kihívás számára a hosszabb terjedelmű videók készítése lesz.
Nagyon érdekes, hogy a legrosszabb ételt a tesztelés során egy strandon ettem. Olyan helyet nem szívesen reklámozok, amit nem jó szívvel ajánlok a vendégeknek. Nehéz mindenki ízlésének megfelelően kiválasztani az ételeket, mert a nézők skálája nagyon széles. Nem lehet egyszerre megfelelni a különböző ízléseknek
- összegzi az eddigi tapasztalatait Endrődi Péter. Számára a következő kihívás a Youtube lesz.