kulcsár edina
A magyar operatőr nem először dolgozik együtt a világmárkával, az HBO Eufória sorozatán végzett munkájáért pedig Emmy-díjat is kapott. A jelenleg az Egyesült Államokban élő magyar filmes most a karácsonyi hangulatot ragadta meg az ismert cég reklámjában.
A karácsony közeledtével minden reklám ünnepi köntösbe bújik. Az akciós termékeken karácsonyi masnik vannak, a háttérben karácsonyi zene szól és minden árut karácsonyi ajándéknak kínálnak. Van azonban a karácsonyi reklámoknak is művészi szintje, amikor már-már könnyeket csal a szemünkbe egy-egy ünnepi reklám, ami a szeretetről, az együtt töltött időről szól. Rév Marcell is ezt a közös időt ragadta meg és mutatja be, mint operatőr a GUCCI új ünnepi reklámjában. Az Emmy-díjas magyar operatőr nem most dolgozik először a divatmárkával.
A divatmárkához igazodva a reklámban a nagyvárosi felhőkarcolóktól jutunk el a belső terekig, ahol már javában zajlanak a készületek. A reklámban egy-egy lakás ablakán pillanthatunk be, hogy lássuk, ki hogyan készül az ünnepekre. A reklámfilm érdekessége, hogy rejtett vágásokkal készült, így folyamatosan tud mozogni helyszínek között anélkül, hogy megakasztaná annak ritmusát. Mintha a kamera folyamatosan csak kizoomolna a képből. A kampány üzenete, hogy mindegy, milyen formában ünneplünk, a lényeg, hogy együtt töltsük a karácsonyt.
Rév Marcell már a 2000-es évek közepén számos kisfilm, videóklip operatőre volt; munkáját nemzetközi és hazai díjakkal ismerték el. 2015-ben megkapta a magyar filmkritikusok legjobb operatőrnek járó díját. 2018 óta családjával együtt az Amerikai Egyesült Államokban él és dolgozik, előbb New Yorkban, majd Los Angelesben. Több nemzetközi produkciókban vett részt, az HBO egyik sikersorozatának, az Eufória hat epizódjának operatőre lett, melyből az egyikért Emmy-díjat is kapott. Rév Marcell munkáját a fesztivál- és szakmai díjak mellett 2012-ben Junior Prima díjjal ismerték el. 2021-ben „a nemzeti identitás erősödését elősegítő kiemelkedő teljesítménye elismeréseként” Sára Sándor-díjban részesült.