tóth gabi
A Tchibo kávépiaci cég anyagilag minden eddiginél rosszabb helyzetben van
A Tchibo kávégyártó cég anyagilag minden eddiginél rosszabb helyzetben van. A kultikus márka 2021-ben 176 millió eurós nyereséget termelt, de 2022-ben 167 millió eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. Ez a legnagyobb mínusz a cég történetében!
A Tchibo Németországban 500 helyen és az interneten árusít kávét és promóciós termékeket. Világszerte körülbelül 11 000 ember dolgozik a csoportnál. A rekordveszteség oka egy "tökéletes vihar" volt - mondta Werner Weber vezérigazgató a Handelsblattnak.
Jelentősen emelkedtek a beszerzési árak mind a kávé, mind a fából, biopamutból vagy műanyagból készült non-food termékek esetében. Ráadásul a járvány vége óta az emberek kevesebb promóciós terméket vásároltak otthonról.
Csődbe megy a Tchibo? Nem, mondja a csoport szóvivője, Arnd Liedtke a BILD-nek: "A válasz rövid és egyértelmű: egyértelmű nem!"
A válságból való kilábaláshoz azonban drasztikus intézkedésekre van szükség. A szokásos éves béremelést felfüggesztették. Az alkalmazottaknak el kellett viselniük a fizetések befagyasztását. És az ezredforduló óta először szűnnek meg munkahelyek. Idén várhatóan 300 embernek mondnak fel.