tóth gabi
5-20%-kal csökkent az élelmiszerek többségének ára.
Az online árfigyelő rendszer júliusi indulása óta akció akciót követ a nagy kereskedelmi láncok üzleteiben, ugyanis az árfigyelőn bárki megnézheti, melyik üzletlánc mennyit kér az adott napon például a tejért, sajtért, kenyérért. Az átláthatóság generálta versenynek köszönhetően több mint 20 százalékkal csökkent a zöldpaprika, a fokhagyma és az újburgonya ára, több mint 15 százalékkal lett olcsóbb az alma, a kelkáposzta, a spagetti és a teljes kiőrlésű kenyér, valamint 10 százalékot meghaladó mértékben ment lejjebb a fehér kenyér, a fejes káposzta, a kefir, a margarin, a natúr joghurt, a sertészsír és a vöröshagyma ára is. A húsok közül a baromfihúsok árai csökkentek a leginkább, jellemzően 5-10 százalék közötti mértékben.
Augusztustól fokozódhat a kereskedők közötti verseny, ugyanis a kötelező akciók mértéke 10-ről 15 százalékra növekszik az áruházakban, amelyeket kiterjesztenek az árstop alól kivont termékekre is.
Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke szerint a magyar emberek körében egyértelmű siker az online árfigyelő rendszer, amivel a számukra szükséges olcsó és jó minőségű termékeket választhatják ki a megfigyelt, és naponta frissülő 62 árukategóriában. A GVH elnöke az M1 reggeli műsorában elmondta, hogy a figyelt 62 termékkategóriából 53 esetében közel 7 százalékkal csökkentek a termékek átlagárai. Úgy vélte, hogy a kiskereskedelmi láncok magasabb versenyfokozatra kapcsoltak, így a vásárlók minden reggel már a legújabb akciókat láthatják a weboldalon.
A kormány eddigi intézkedéseivel 1,8 százalékkal vágta vissza az élelmiszer-inflációt, aminek köszönhetően 0,6 százalékkal csökkent az átlagos infláció is. Gazdasági szakértők szerint a következő időszakban egyre erőteljesebb lesz ez a tendencia. Varga Mihály pénzügyminiszter úgy látja, decemberre 7–8 százalékra mehet le az árindex, ami segíti a gazdaság fellendülését.
Íme videónk a témáról: