tóth gabi
Éppen unokájához igyekezett egy budapesti nagymama a 8E busszal, amikor egy hirtelen fékezés után szörnyű balesetet szenvedett.
Szerencsére kevesen élték át, milyen is az, amikor egy buszos utazás rémálomba fordul. Egy 73 éves nagymama, Rudnik Ibolya éppen az unokájához igyekezett Budapesten a 8E járattal, amikor hirtelen fékezett a busz és az idős asszony elvágódott. Még az eszméletét is elvesztette. Ezek után derült csak ki, hogy a baj jóval nagyobb, mint gondolta.
A nagymama most szemtanúkat keres, akik látták, hogy mi is történt vele. Reméli, hogy lesznek olyan utastársai, akik igazolni tudják a történteket.
Unokájához igyekezett
Az esetem még május 7-én dél körül történt. A 15. kerületben az Apolló utcai megállónál felszálltam a 8E buszra az első ajtón. Én mindig szoktam köszönni a sofőrnek. Most is így tettem, de láttam, hogy telefonál és nem hallja. Felszállt a többi utas is, akik hamar helyet is foglaltak. Mozgáskorlátozott vagyok, mert az egyik lábamban protézis van, a másik pedig két és fél centivel rövidebb, ezért könyökmankóval járok, így nekem pár másodpercre szükségem lett volna még, hogy le tudjak ülni
- mondta a Metropolnak Ibolya.
Elvesztette az eszméletét
Amint bezáródtak az ajtók a sofőr már bele is taposott a gázba.
Akkorát rántott a buszon a sofőr, hogy elestem és a busz közepéig gurultam
– meséli tovább.
„Ha jól emlékszem, elkaptam egy tartórudat, de kicsúszott a kezemből, mert elöl is tele vagyok ütődéssel. Sajnálom, hogy ott most nem álltak emberek, mert biztosan elkaptak volna… Elvágódtam, majd pár pillanatra elveszítettem az eszméletem. Sokan ugrottak oda segíteni. Mondtam nekik, hogy várják meg, hogy kicsit magamhoz térjek. Ezután felültettek. Ekkor vettem észre, hogy a karom csak lóg és nem tudom mozgatni" - sóhajtott Ibolya.
Másfél órát várt a mentőre
Ibolyát felsegítették és leültették egy szabad helyre.
Leültettek egy ülésre
– emlékezett vissza.
„Kiszállt a sofőr és káromkodott, hogy ez történt. Megkérdezte ugyan, hogy hívjon-e mentőt, de csak a harmadik igenlő válaszomra hívta csak őket. Reménykedett benne, hogy nem kérem. Nagyon mérges voltam, hogy telefonált vezetés közben, ha nem teszi, lehet, hogy nem történt volna ez. Ezután félreállt a busszal és kiszállította az utasokat. Kiérkeztek a rendőrök és a BKK szakemberei is. Felvettek egy jegyzőkönyvet. Nem láttam, mit írnak, fel sem olvasták, alá sem írtam semmit. Bár azt nem is tudtam volna… Ezután vártunk a mentőre. Negyven perc múlva ismét rájuk telefonáltunk, hogy hol vannak. Itt már én beszéltem velük, hogy kezdek nagyon rosszul lenni. Szédülök és hányingerem is van. Végül kijöttek másfél óra múlva "- fogalmazott a nagymama.
Szilánkosra tört a karja
Az idős nagymamát bevitték a baleseti központba, ahol megröntgenezték.
Kiderült, hogy szilánkosra tört a jobb karom
– mondta.
- Azt mondták, hogy most azonnal megműtenek, de végül csak egy rögzítő kötést tettek fel. Tíz nappal később kellett visszamennem. Csináltak egy CT-t, ami nagyon rossz eredményeket mutatott. Mondták, hogy elkerülhetetlen a műtét. Egyelőre még nem tudni, hogy protézist vagy titánlemezt fognak becsavarozni - mondta Ibolya.
Kártérítést szeretne az asszony
Ibolya felkereste a BKK-t és bejelentette a kárigényét.
A sofőr még csak bocsánatot sem kért tőlem
– mondta tovább.
"Miután elmúlt a sokk a baleset után, akkor rájöttem, hogy kártérítést kell kérjek. Mivel nem tudom, hogy mennyi ideig tárolják a buszokon lévő kamerafelvételeket, ezért minél hamarabb cselekedni akartam. Nagyon nehéz elérni őket, de végre sikerült. Azt mondták, hogy 30 napon belül fognak válaszolni… "
A Metropol az esettel kapcsolatban megkereste a BKK-t, ahonnan átirányítottak a járat üzemeltetőjéhez.
"Az érintett járművet Társaságunk, az ArrivaBus Kft. üzemelteti. Az eset körülményeinek vizsgálata még folyamatban van, annak lezárultáig nem áll módunkban nyilatkozni" - közölte az ArrivaBus Kft.