tóth gabi
Egymillió forint értékű utazásuk vált rémálommá: sok magyar utas most sem tudja, mire számíthat a következő órákban.
Húsvéti nyaralásra indult közel kétszáz fő, de nem jutottak el az úticéljukhoz: másodszorra sem szállt fel a gépük húsvétvasárnap, a harmadik ígéret húsvéthétfő estéje... most várnak. Mindenki egymásra mutogat, ha nem mennek ki a reptérre, a pénzüket is bukhatják.
Már harmadszor mennek ki húsvéthétfő estéjén azok az utasok a reptérre, akik elméletileg vasárnap reggel szálltak volna fel a FlyEgypt Hurghadába tartó járatával. Teljes a felháborodás a rémálommá vált húsvéti nyaralás körül.
Az egyik utas, Tünde mesélte el nekünk a részleteket.
Tünde és párja 2-3 héttel ezelőtt döntöttek a hurghadai egyhetes all-inclusive út mellett, amelyre az Invia utazásközvetítőn keresztül foglaltak. A közvetítő az ETI Magyarország utazási iroda egyik útját ajánlotta fel, ami nagyon megtetszett nekik.
Útlemondási és utasbiztosítást is kértünk
– mesélte Tünde, aki azt is hozzátette, hogy nagyon fontos volt nekik ez az út, így három nappal az indulás előtt még az utazási irodával is egyeztetett, hogy minden rendben van-e az úttal, amire pozitív visszajelzést kapott.
Azonban amikor megérkeztek a repülőtérre vasárnap reggel, kiderült, hogy az általuk keresett járat április 6. óta nem lépett be az országba, és "elfelejtették" értesíteni őket, hogy reggel nem száll fel a repülőjük, azonban egy esti gép utaslistáján szerepelnek, körülbelül 180 másik utassal. Ekkor már jelezték a reptéren, hogy előreláthatólag az este 8-ra tervezett gép is késni fog...
Vasárnap délután 5-kor második próbálkozásra érkezett meg Tünde és párja a reptérre, ahol eleinte úgy tűnt, most minden rendben lesz. A csomagjaikat feladták, az átvilágításon átestek, majd körülbelül 180-an, köztük negyven gyermekkel várták a repülőt - ami végül nem érkezett meg. Este fél 10-kor elkezdtek nekik ételjegyeket osztogatni, amiből pont egy szendvicset és egy vizet tudtak vásárolni, majd éjfélkor közölték, hogy nem fog megérkezni értük a gép.
Az egyik ember annyira rosszul lett, hogy elájult
– tette hozzá Tünde, aki érthetően felháborodott.
Ekkor kaptak taxivouchert, amivel a budapestiek hazajuthattak és elkezdték kilogisztikázni a vidékiek elszállásolását, hiszen elméletileg a mai napon még fel fog szállni velük a repülőjük. Tünde azonban azt is hozzátette, hogy a csomagok egy része sérülten érkezett meg.
A leginkább megdöbbentő pillanatok azonban csak most következtek. Mint kiderült, az előző ott nyaraló csapat sem tudott hazajönni, őket is már háromszor vitték ki a reptérre és vissza. Azonban a még Magyarországon tartózkodó utasok sem járnak jobban, Tünde kérdésére, hogy ha ki is utaznak, akkor mikor tudnak hazajönni, megdöbbentő választ kapott:
Nem tudják megmondani.
Azonban felhívták a figyelmet arra, hogy ha nem jelennek meg a reptéren, és mégis felszáll a repülő, akkor a befizetett összeget elbukják. Többen jelezték, hogy perre fognak menni az ügyben. Azt érzik, hogy valamit nem mondanak el az üggyel kapcsolatban.
Tünde azt kérte, hogy ebben az esetben engedjék meg neki, hogy átfoglaljon egy másik hónap másik útjára, de ettől jelenleg még teljesen elzárkóztak, várják a különböző közreműködők hivatalos állásfoglalásit. Jelenleg próbálják megtudni az utasok, hogy pontosan mi történhetett.
Megkerestük az utazási irodát, a légitársaságot és a Budapest Nemzetközi Repülőteret - ám érdemi választ senkitől sem kaptunk.
A repülőtér válaszában kiemelte, hogy sajnos ők segíteni nem tudnak, ez ügyben keressük az irodát és a légitársaságot.
Az utat szervező ETI Magyarország utazási iroda cikkünk megjelenéséig nem reagált a megkeresésünkre. Az utazási közvetítő válaszolt, de hangsúlyozta, hogy ők nem szervezői a megjelölt járatnak, csak utazásközvetítőként értékesítenek utazásokat a megjelölt járatra.
Tehát a helyzet: senki nem tud semmit vagy nem elérhető, magyar utasok kinn rekedtek, egy másik csoport magyar utas pedig húsvéthétfőn este már harmadszor megy ki a reptérre, de nem tudják, mi vár rájuk...