Létrehozva: 2023.04.04.

Így válhatna élhetővé Budapest az autóklub szerint

A Főváros közlekedési elképzeléseinek hatását senki nem ismeri.

Karácsony Gergely eszement ötleteinek se szeri, se száma. Kezdte azzal, hogy olyan helyeken is biciklisávokat alakított ki a főváros, ahol csak feltartják a forgalmat a kétkerekűek, a balesetveszélyről már nem is beszélve.

Dr. Kovács Kázmér is sorol néhányat a kerékpársávokon kívül. Ilyen például egyes felüljárók elbontása, vagy a pesti alsó rakpart kétütemű lezárása.

A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke szerint nagyon sok a bejelentés a közlekedéssel kapcsolatosan, azok hatását viszont senki, többek között a lakosság sem ismeri. 

Biciklisáv
Fotó: Róka László

A szervezet 14 pontban gyűjtötte össze, milyen döntéseket és kompromisszumokat kellene hoznia Karácsony Gergelynek ahhoz, hogy valóban élhetővé váljon Budapest és a közlekedés se sérüljön, ahogyan eddig. Dr. Kovács Kázmér szerint azért volt szükség a 14 pontos nyilvános üzenetre, mert a Városháza nem vette elég komolyan a Magyar Autóklubtól érkező javaslatokat, Budapest zöld és közlekedési kérdéseit pedig egyoldalúan és kontraproduktívan kezeli. 

 

 A főváros hétről hétre jelent be zöldesítést vagy olyan felújítást ami jelentősen kihat a budapesti közlekedésre. Az Autóklubbal csak formális egyeztetéseket bonyolítanak Karácsony Gergelyék, ezeken sem árulják el szándékaikat. Rendszeresen a sajtóból értesülünk az elképzeléseikről. Ilyen volt például a Nyugati téri felüljáró elbontásának felvetése

–mondta el a Metropolnak Dr. Kovács Kázmér ügyvéd. 

A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke hozzá tette: „A felüljáró elbontása drasztikus torlódásokat idézne elő, amelynek jelentős környezetkárosító hatása lenne. Érthetetlen, hogy ha a Városháza zöld szempontokat követ, ezt hogyhogy nem méri fel. Mert hiába lesz egy szép parkjuk a Nyugati téren, ha a szmog megnő. Folyamatosan azt feltételezik, akik ezeket az autósokkal szembeni lépéseket megvalósítják, hogy majd ezzel el lehet érni azt, hogy kevesebb autó legyen a városban. Nem veszik figyelembe, hogy a legtöbben kényszerből használják a gépkocsijukat. Az ő mindennapjaikat keserítik meg ezekkel az egyoldalú lépésekkel, miközben a P+R parkolók létesítéséről szó sem esik, holott azzal lehetne elérni a személygépkocsi forgalom legalább részleges csökkentését."
 

Kovács Kázmér
Fotó: Kovács Kázmér

A Magyar Autóklub szakmai válaszokat vár Karácsony Gergelyéktől

Azért is szedtük össze ezeket a pontokat, hogy végre a Fővárosi Önkormányzatnál kapjanak észbe. Fontolják meg, gondolják végig egy komoly szakmai apparátussal a magyar autósok által előterjesztett javaslatot.

–hangsúlyozta Kovács Kázmér.

 

Társadalmi vitákra lenne szükség

A Magyar Autóklub üzenetében közös, kompromisszumos megoldásokra szólítja fel a Városházát. Tervezettséget nagyobb szeretne a fejlesztésekben, közlekedési szolgáltatásokat hiányol, napirendre venné az autósok számára hiányzó körutak és hidak pótlását. Fontosnak tartják, hogy a zöldszempontok érvényesítése, ne jelentse a közlekedés visszafejlesztését. Dugóplafon létrehozását szorgalmazzák, társadalmi viták bevezetését kérik a fővárostól a nagyobb horderejű közlekedési kérdésekben. Fontosnak tartják, hogy a közösen megjelölt célok illetve projektek határideje teljesíthető legyen, azok műszaki tartalma pedig egy nyílt térképen legyen követhető.

 

Íme a 14 pont, amely betartásával élhetőbbé válna Budapest

  • A kiemelt jelentőségű közlekedési kérdésekre közös kompromisszumos megállapodást!
  • A közterületek funkcióváltásának legyen fokozatosságot és tervezettséget biztosító ütemterve!
  • A funkcióváltások egy-egy új közlekedési szolgáltatás rendszerbe lépéséhez kapcsolódjanak!
  • A hiányzó körutak, hidak megvalósítását napirendre kell venni!
  • A környezettudatos közlekedésfejlesztés eszköztárát ne csak a visszafejlesztés jelentse!
  • Legyen rögzítve egy „dugóplafon”, ami garancia az elfogadható forgalomlefolyásra!
  • Budapest közlekedési felszereltsége legyen összevetve hasonló adottságú nagyvárosok közúti, tömegközlekedési, kerékpárúti és parkolási ellátottságával!
  • A döntéseket előzze meg valódi változatelemzés és független szakmai bizottság által menedzselt társadalmi vita!
  • Készüljenek modellszerű hatásvizsgálatok a számítható közgazdasági, környezeti hatásokról!
  • Kerüljön sor a közúti kapacitások megszüntetése által okozott torlódások előrebecslésére!
  •  Budapestnek legyen XXI. századi forgalmi hatásmodellje!
  • A forgalmi előrebecslések hatásmodellje legyen képes kezelni a forgalomgenerálódást és a kívánatos módválasztási hatásokat!
  • A projektek műszaki tartalma folyamatosan legyen megtekinthető nyílt elérésű térképi adatbázison!
  • A közösen meghatározott célok elérése legyen teljesíthető határidőhöz kötve. 


 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek