RETRO RÁDIÓ

Így válhatna élhetővé Budapest az autóklub szerint

E.Zs.
Szerző
E.Zs.
Létrehozva2023. 04. 04. 13:30

A Főváros közlekedési elképzeléseinek hatását senki nem ismeri.

Karácsony Gergely eszement ötleteinek se szeri, se száma. Kezdte azzal, hogy olyan helyeken is biciklisávokat alakított ki a főváros, ahol csak feltartják a forgalmat a kétkerekűek, a balesetveszélyről már nem is beszélve.

Dr. Kovács Kázmér is sorol néhányat a kerékpársávokon kívül. Ilyen például egyes felüljárók elbontása, vagy a pesti alsó rakpart kétütemű lezárása.

A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke szerint nagyon sok a bejelentés a közlekedéssel kapcsolatosan, azok hatását viszont senki, többek között a lakosság sem ismeri. 

Biciklisáv
Fotó: Róka László

A szervezet 14 pontban gyűjtötte össze, milyen döntéseket és kompromisszumokat kellene hoznia Karácsony Gergelynek ahhoz, hogy valóban élhetővé váljon Budapest és a közlekedés se sérüljön, ahogyan eddig. Dr. Kovács Kázmér szerint azért volt szükség a 14 pontos nyilvános üzenetre, mert a Városháza nem vette elég komolyan a Magyar Autóklubtól érkező javaslatokat, Budapest zöld és közlekedési kérdéseit pedig egyoldalúan és kontraproduktívan kezeli. 

 

 A főváros hétről hétre jelent be zöldesítést vagy olyan felújítást ami jelentősen kihat a budapesti közlekedésre. Az Autóklubbal csak formális egyeztetéseket bonyolítanak Karácsony Gergelyék, ezeken sem árulják el szándékaikat. Rendszeresen a sajtóból értesülünk az elképzeléseikről. Ilyen volt például a Nyugati téri felüljáró elbontásának felvetése

–mondta el a Metropolnak Dr. Kovács Kázmér ügyvéd. 

A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke hozzá tette: „A felüljáró elbontása drasztikus torlódásokat idézne elő, amelynek jelentős környezetkárosító hatása lenne. Érthetetlen, hogy ha a Városháza zöld szempontokat követ, ezt hogyhogy nem méri fel. Mert hiába lesz egy szép parkjuk a Nyugati téren, ha a szmog megnő. Folyamatosan azt feltételezik, akik ezeket az autósokkal szembeni lépéseket megvalósítják, hogy majd ezzel el lehet érni azt, hogy kevesebb autó legyen a városban. Nem veszik figyelembe, hogy a legtöbben kényszerből használják a gépkocsijukat. Az ő mindennapjaikat keserítik meg ezekkel az egyoldalú lépésekkel, miközben a P+R parkolók létesítéséről szó sem esik, holott azzal lehetne elérni a személygépkocsi forgalom legalább részleges csökkentését."
 

Kovács Kázmér
Fotó: Kovács Kázmér

A Magyar Autóklub szakmai válaszokat vár Karácsony Gergelyéktől

Azért is szedtük össze ezeket a pontokat, hogy végre a Fővárosi Önkormányzatnál kapjanak észbe. Fontolják meg, gondolják végig egy komoly szakmai apparátussal a magyar autósok által előterjesztett javaslatot.

–hangsúlyozta Kovács Kázmér.

 

Társadalmi vitákra lenne szükség

A Magyar Autóklub üzenetében közös, kompromisszumos megoldásokra szólítja fel a Városházát. Tervezettséget nagyobb szeretne a fejlesztésekben, közlekedési szolgáltatásokat hiányol, napirendre venné az autósok számára hiányzó körutak és hidak pótlását. Fontosnak tartják, hogy a zöldszempontok érvényesítése, ne jelentse a közlekedés visszafejlesztését. Dugóplafon létrehozását szorgalmazzák, társadalmi viták bevezetését kérik a fővárostól a nagyobb horderejű közlekedési kérdésekben. Fontosnak tartják, hogy a közösen megjelölt célok illetve projektek határideje teljesíthető legyen, azok műszaki tartalma pedig egy nyílt térképen legyen követhető.

 

Íme a 14 pont, amely betartásával élhetőbbé válna Budapest

  • A kiemelt jelentőségű közlekedési kérdésekre közös kompromisszumos megállapodást!
  • A közterületek funkcióváltásának legyen fokozatosságot és tervezettséget biztosító ütemterve!
  • A funkcióváltások egy-egy új közlekedési szolgáltatás rendszerbe lépéséhez kapcsolódjanak!
  • A hiányzó körutak, hidak megvalósítását napirendre kell venni!
  • A környezettudatos közlekedésfejlesztés eszköztárát ne csak a visszafejlesztés jelentse!
  • Legyen rögzítve egy „dugóplafon”, ami garancia az elfogadható forgalomlefolyásra!
  • Budapest közlekedési felszereltsége legyen összevetve hasonló adottságú nagyvárosok közúti, tömegközlekedési, kerékpárúti és parkolási ellátottságával!
  • A döntéseket előzze meg valódi változatelemzés és független szakmai bizottság által menedzselt társadalmi vita!
  • Készüljenek modellszerű hatásvizsgálatok a számítható közgazdasági, környezeti hatásokról!
  • Kerüljön sor a közúti kapacitások megszüntetése által okozott torlódások előrebecslésére!
  •  Budapestnek legyen XXI. századi forgalmi hatásmodellje!
  • A forgalmi előrebecslések hatásmodellje legyen képes kezelni a forgalomgenerálódást és a kívánatos módválasztási hatásokat!
  • A projektek műszaki tartalma folyamatosan legyen megtekinthető nyílt elérésű térképi adatbázison!
  • A közösen meghatározott célok elérése legyen teljesíthető határidőhöz kötve. 


 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.