Kiderült: Magyar Péter ezzel a botrányos kijelentéssel akasztotta ki leginkább az embereket

INSIDER
Létrehozva: 2023.03.28.
Módosítva: 2023.03.28.

Nem kérnek a főváros új biciklisávjából a kispestiek, de ezzel nem törődik a vezetés

Az eredetileg is szűk Hunyadi utcában akarnak biciklisávot kialakítani, a lakosok azonban tiltakoznak ellene. A főváros legtöbb kerékpárútját egyszerűen felfestéssel jelölik ki, se a biciklis, se az autós nincs védve.

Balesetveszélyes és felesleges az a tervezett biciklisáv, amit a XIX. kerületi Hunyadi utcában szeretnének kialakítani. Két irányú biciklisávot hoznának létre a lakosok parkolóhelyének felszámolásával, az amúgy is szűk úton. A helyiek szerint az utcának nincs szüksége biciklisávra, sőt ellenzik is azt, de ez nem érdekli a kerületet és a főváros vezetését, hiszen akkor elbuknák a támogatást, amit az Európai Uniótól kapnak.

A lakosok szerint nincs szükség biciklisávra a Hunyadi utcában Fotó: Bánkúti Sándor / MW

„Nem változtatnak a terveken”

Dódity Gabriella Facebook-posztjában azt írta, hogy a fővárosi és a kispesti önkormányzatnál is falakba ütközött, hiszen senkit nem érdekelt, hogy a lakosok mit akarnak.

„[...] Az utcában élőket nem kérdezte meg senki, tiltakozó álláspontjukat közlő levelemre Gajda Péter polgármester nem válaszolt, interpellációmra Karácsony Gergely helyettese azt mondta, nem változtatnak a terveken, mert nem akarják elveszíteni az erre kapott uniós forrást [...]” – írta Facebook-posztjában Dódity Gabriella fővárosi fideszes képviselő.

 

„Mit szeretnének még ebből az útból elvenni?”

A Metropol által megkérdezett emberek egyöntetűen bosszantónak, feleslegesnek és balesetveszélyesnek tartják a biciklisáv kialakítását a Hunyadi utcában.

Mégis, mit szeretnének még ebből az útból elvenni? Így is keskeny az utca, alig férnek el az autósok! Egy sávra szűkülne az út, ha a két irányú biciklisávot felfestenék 

– mondta Répánszki Józsefné.

Répánszki  Józsefné szerint alapból is keskeny az utca Fotó: Bánkúti Sándor / MW

„Ötletnek nem lenne rossz, de nem itt. Keskeny az utca és az autójukkal nem tudnak majd hol parkolni az emberek” – mondta László.

László szerint nem tudnak majd hol parkolni az utcában Fotó: Bánkúti Sándor / MW

Karácsony szakadjon meg; ezt tudom mondani erre. Kizárólag azért csinálja ezt az egészet, hogy felvegye az EU-s támogatást. Megint egy újabb hülyeség, amit kitalált. Ha más kerület szenved, nekünk is kell?

– kérdezte felháborodva Zoltán, majd hozzátette: „Nekünk szerencsénk van, mert van saját beállónk, de szintén az utcában lakó több barátom sem tud majd hol parkolni az autójával.”

Zoltán nem ért egyet Karácsony döntéseivel Fotó: Bánkúti Sándor / MW

Külföldön elválasztják a kerékpárosokat az autósoktól

Külföldön teljesen mást jelent a biciklisáv fogalma: biztonságosabbak, hiszen egy külön út áll a kerékpárosok rendelkezésére. 

Biciklisáv
Németországban elválasztják az autósokat a kerékpárosoktól Fotó: STEFANIE LOOS

Ezzel szemben itthon Karácsony Gergely teljes nyugalommal hoz létre veszélyes halálsávokat például a Karolina úton, az Oktogonnál, vagy a Margit hídon. A Clark Ádám téri biciklisávot pedig nem is használják az emberek.

Biciklisáv
A Baross utcában fennakadásokat okoz a biciklisáv Fotó: Markovics Gábor

Budapest jó részében egyszerűen felfestenek egy biciklisávjelző útburkolati jelet – sokszor a buszsávban – és kész, ez a bicikliút. Nyugat-Európa számos országában és a skandináv országokban teljes bicikliútrendszer van saját jelzőlámpákkal, elkülönítve az autós forgalomtól. Kész csoda, hogy Budapesten nem történik több kerékpáros baleset, mert egyébként minden adott hozzá!

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek