tóth gabi
Az eredetileg is szűk Hunyadi utcában akarnak biciklisávot kialakítani, a lakosok azonban tiltakoznak ellene. A főváros legtöbb kerékpárútját egyszerűen felfestéssel jelölik ki, se a biciklis, se az autós nincs védve.
Balesetveszélyes és felesleges az a tervezett biciklisáv, amit a XIX. kerületi Hunyadi utcában szeretnének kialakítani. Két irányú biciklisávot hoznának létre a lakosok parkolóhelyének felszámolásával, az amúgy is szűk úton. A helyiek szerint az utcának nincs szüksége biciklisávra, sőt ellenzik is azt, de ez nem érdekli a kerületet és a főváros vezetését, hiszen akkor elbuknák a támogatást, amit az Európai Uniótól kapnak.
Dódity Gabriella Facebook-posztjában azt írta, hogy a fővárosi és a kispesti önkormányzatnál is falakba ütközött, hiszen senkit nem érdekelt, hogy a lakosok mit akarnak.
„[...] Az utcában élőket nem kérdezte meg senki, tiltakozó álláspontjukat közlő levelemre Gajda Péter polgármester nem válaszolt, interpellációmra Karácsony Gergely helyettese azt mondta, nem változtatnak a terveken, mert nem akarják elveszíteni az erre kapott uniós forrást [...]” – írta Facebook-posztjában Dódity Gabriella fővárosi fideszes képviselő.
A Metropol által megkérdezett emberek egyöntetűen bosszantónak, feleslegesnek és balesetveszélyesnek tartják a biciklisáv kialakítását a Hunyadi utcában.
Mégis, mit szeretnének még ebből az útból elvenni? Így is keskeny az utca, alig férnek el az autósok! Egy sávra szűkülne az út, ha a két irányú biciklisávot felfestenék
– mondta Répánszki Józsefné.
„Ötletnek nem lenne rossz, de nem itt. Keskeny az utca és az autójukkal nem tudnak majd hol parkolni az emberek” – mondta László.
Karácsony szakadjon meg; ezt tudom mondani erre. Kizárólag azért csinálja ezt az egészet, hogy felvegye az EU-s támogatást. Megint egy újabb hülyeség, amit kitalált. Ha más kerület szenved, nekünk is kell?
– kérdezte felháborodva Zoltán, majd hozzátette: „Nekünk szerencsénk van, mert van saját beállónk, de szintén az utcában lakó több barátom sem tud majd hol parkolni az autójával.”
Külföldön teljesen mást jelent a biciklisáv fogalma: biztonságosabbak, hiszen egy külön út áll a kerékpárosok rendelkezésére.
Ezzel szemben itthon Karácsony Gergely teljes nyugalommal hoz létre veszélyes halálsávokat például a Karolina úton, az Oktogonnál, vagy a Margit hídon. A Clark Ádám téri biciklisávot pedig nem is használják az emberek.
Budapest jó részében egyszerűen felfestenek egy biciklisávjelző útburkolati jelet – sokszor a buszsávban – és kész, ez a bicikliút. Nyugat-Európa számos országában és a skandináv országokban teljes bicikliútrendszer van saját jelzőlámpákkal, elkülönítve az autós forgalomtól. Kész csoda, hogy Budapesten nem történik több kerékpáros baleset, mert egyébként minden adott hozzá!