Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2022.12.21.
Módosítva: 2022.12.21.

Villamosbaleset - Így működik az éberségmérő a Combinókban

A hétfői budapesti villamosbaleset kapcsán megkerestük a BKV-t, akik közölték, hogy több céggel együtt dolgoznak olyan fejlesztéseken, melyek a közlekedés biztonságát javítják.

Hétfő este súlyos villamosbaleset történt a 4-6-os vonalán, a Boráros térnél. Az egyik szerelvény utolérte a másikat és belecsapódott. Mint a Ripost már beszámolt róla, egy súlyos és öt könnyebb sérültje volt a balesetnek. Információk szerint az egyik villamosvezetőt koponyasérülésekkel szállították kórházba. Egy ilyen súlyos baleset után most mindenkit az érdekel, hogy milyen biztonsági berendezések találhatóak a BKV járművein, melyek segíthetnek elkerülni egy ilyen balesetet, vagy legalábbis csökkenteni annak súlyosságát. 

Megkerestük a BKV sajtóosztályát, ahonnan gyorsan megérkezett a válasz.

A Combino járművek rendelkeznek éberségi berendezéssel, amely a járművezető „szolgálatkészségének” folyamatos kontrolljára hivatott. Az éberségi berendezés a jármű haladása során, annak sebessége és a megtett út függvényében ad hangjelzést a járművezető részére, akinek ezt nyugtáznia kell. Amennyiben ez elmarad, a jármű biztonsági fékezéssel megáll

- írták.

Fotó: Róka László

Továbbá azt is közölték, hogy a BKV Zrt. számára kiemelten fontos a balesetek számának csökkentése, ezért időről-időre közreműködnek olyan fejlesztésekben, amelyek a közlekedésbiztonságot javíthatják. 

A közelmúltban a Siemens és a Bosch cégekkel alakítottunk ki partnerséget a villamosok vezetéstámogató rendszerének fejlesztésében, amelyekről sajtótájékoztatókon is beszámoltunk

 - közölték.

„A jelenleg tesztelt rendszerek a fékrendszerbe – a tesztelés jelen fázisában – nem avatkoznak be, azaz automatikusan nem fékezik a villamosokat. A vasúti környezetben használható ütközéselkerülő rendszerekkel szemben egészen más elvárások vannak, mint személygépkocsik esetén, de intenzív a fejlesztés ezen a területen is.  Reményeink szerint ezek a fejlesztések a közeljövőben megbízhatóan működnek majd nagyvárosi, közúti vasúti környezetben is. Amint ez bekövetkezik, egy új villamos beszerzésénél már a specifikáció részéve tudjuk tenni. A buszok esetén is folyamatosak a vezetéstámogató járműrendszerek bevezetésére vonatkozó törekvések" - írták.

A Ripost-nak név nélkül nyilatkozott egy villamosvezető, aki megerősítette, hogy a Combino villamosokon van ilyen éberségi berendezés, sőt mint mondta, az új CAF villamosokon is.

- Ez nem vonja el a vezető figyelmét, hiszen a használata automatizmussá válik, így nem jelent problémát a kezelése. A konkrét esetben nem tudom, hogy miként történt meg a baleset, de az is számításba jöhet, hogy egy ilyen szerelvény a vészfékezés során is több métert tesz meg, még akkor is, ha 50-nél lényegesen kisebb sebességgel közlekedett - mondta a villamosvezető.

Lapunk megkeresett egy buszvezetőt is, aki szintén csak név nélkül vállalta az interjút.

– A fővárosi BKV buszokon nincs olyan balesetvédelmi eszköz, ami leállítaná a gépjárművet, amennyiben a sofőr rosszul lenne. Ez legfeljebb a távoli jövőben képzelhető el önvezető járműveknél – mondta a férfi..

Az éberségellenőrző gomb bevezetése a buszokon elképzelhetetlen. A vezetőnek a forgalomra, az utasokra kell figyelni, minden más elvonná erről a figyelmét. A balesetek általában nem a rosszullét miatt következnek be, hanem a túlterheltség miatt. A menetrendet be kell tartani. Van egy műszer, ami mutatja, hogy melyik megállóba mikor kéne beérni. Késni szabad, de sietni nem, de csúcsforgalmi időben ezt betartani nagyon nehéz. A következő kört pontosan kell kezdeni, és ha az előző körben valaki megcsúszik az idővel, előfordulhat, hogy a pihenőre már nincs idő, azonnal indulni kell. Ez nagyon fárasztó - fogalmazott a sofőr.
 

 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek