Marics Peti
Óriási a káosz egy londoni reptéren: a havazás miatt nem tudott felszállni egy mintegy 150 embert, köztük rengeteg magyart is szállító, Budapestre tartó gép. Az utasok 17 órán át várakoztak mindenféle tájékoztatás nélkül, étlen-szomjan.
Vasárnap este, helyi idő szerint 18 óra 25 perckor kellett volna elinduljon Londonból, a London Stansted Airport-ról Budapestre az FR8199 számú járat Boing 737-8AS típusú gépe, rengeteg magyarral a fedélzetén. A hirtelen jött téli időjárás és a hóviharok miatt azonban elhalasztotta az indulást a Ryanair.
Alapvetően nem is ez a fő probléma, hiszen az időjárás viszontagságaira semmilyen hatást nem tudnak gyakorolni. Az azonban az utasok nagy többségét felháborította, hogy milyen amatőr módon kezeli a Ryanair a kialakult helyzetet.
Nincs megfelelő tájékoztatás, szó sincs kártérítésről, nincs élelem, sem szállás. Olyan is volt, akivel közölték, hogy takarodjon kifelé, ha törölték a járatát. Erre üvöltöttük, hogy a csomagjai nélkül senki ne menjen sehova. Brutális káosz uralkodik
– tudta meg a Bors az egyik helyszínen lévő utastól.
– Nem kaptunk élelmet, sem étkezési jegyet, a csomagjainkról semmi hír, azt sem tudjuk, hol vannak. Nincs dohányzó, nem működnek a telefonok, nincs áram a konnektorokban, nincs wifi, de még térerő is alig – panaszkodott felháborodva egy másik utas, aki szerint egy ekkora cég, így télen jobban fel kellene legyen készülve az ilyen esetekre.
Vasárnap este már csak szerdára lehetett volna átfoglalni a helyet, de amiatt, hogy még mindig nem törölték a járatot, csak halasztják az indulást, egyelőre senki nem foglalta át a helyét
– sorolták felháborodva.
A Bors megkereste a Ryanairt, hogy mi lehetett a fennakadás oka, illetve mikorra várható az utasok hazaszállítása. A cégtől cikkünk megjelenéséig ezzel kapcsolatban nem kaptunk információt. A várakozóktól tudjuk, hogy hétfőn délben már beállt a gépük, és engedték őket felszállni rá, ám cikkünk megjelenésének pillanatában még nem indultak el.