tóth gabi
Elkészült az előzetes jelentés a Balti-tengerbe zuhant magánrepülőgép balesetéről.
Szeptember 4-én egy Ausztriában nyilvántartásba vett, Spanyolországból felszálló üzleti repülőgéppel nem sokkal az utazómagasság elérése után megszakadt a rádiókapcsolat. "Szellemrepülőként" átrepült Európán, majd a Cessna 551- es gép a Balti-tengerbe zuhant. A repülő mind a négy utasa, a pilóta, a vele utazó felesége, lánya és a veje meghalt.
A Köln felé tartó gép 72 éves pilótája, Peter Grisemann, 45 perccel a felszállás után utastérnyomási problémát jelentett. Kicsit később a légiforgalmi irányítás már nem érintkezett a "szellemrepülővel". A balesetről most készült el az időközi jelentés. Ez a pilóta helytelen magatartásáról szól, ami valószínűleg a balesethez vezetett.
A jelentés szerint a német vállalkozó több mint 1700 órányi repülési tapasztalattal rendelkezett - igaz, főleg egyhajtóműves kisrepülőgépeken, és mindössze 100 órát vezette a kétmotoros Cessna 551-et. Másodpilóta nélkül szállt fel, amit a vizsgálók kockázatosnak minősítenek, már csak idős kora miatt is, amikor az egészségügyi vészhelyzetek valószínűbbek, mint a fiatalabb pilótáknál. Ráadásul a férfi még a rendkívüli helyzetben sem tette meg a megfelelő intézkedéseket. Azonnal oxigénmaszkot kellett volna felvennie, és biztosítani kellett volna az utasok oxigénellátását. Griesemann rádióüzenetei sem feleltek meg a nemzetközileg elismert riasztási jelentéseknek. A vészhelyzetre utaló "Mayday" kifejezés sem hangzott el, nem kezdeményezett vészleszállást.
A jelentés szerint egy másodpilóta jelenléte valószínűleg megakadályozta volna a katasztrófát.