Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2022.12.01.

Kiderült, mi okozta a "szellemjárat" lezuhanását

Elkészült az előzetes jelentés a Balti-tengerbe zuhant magánrepülőgép balesetéről.

Szeptember 4-én egy  Ausztriában nyilvántartásba vett, Spanyolországból felszálló üzleti repülőgéppel nem sokkal az utazómagasság elérése után megszakadt a rádiókapcsolat. "Szellemrepülőként" átrepült Európán, majd a Cessna 551- es gép a Balti-tengerbe zuhant. A repülő mind a négy utasa, a pilóta, a vele utazó felesége, lánya és a veje meghalt. 

Forrás: Austrian Wings

A Köln felé tartó gép 72 éves pilótája, Peter Grisemann,  45 perccel a felszállás után utastérnyomási problémát jelentett. Kicsit később a légiforgalmi irányítás már nem érintkezett a "szellemrepülővel". A balesetről most készült el az időközi jelentés. Ez a pilóta helytelen magatartásáról szól, ami valószínűleg a balesethez vezetett.

A jelentés szerint a német vállalkozó több mint 1700 órányi repülési tapasztalattal rendelkezett - igaz, főleg egyhajtóműves kisrepülőgépeken, és  mindössze 100 órát vezette a kétmotoros Cessna 551-et. Másodpilóta nélkül szállt fel, amit a vizsgálók kockázatosnak minősítenek, már csak idős kora miatt is, amikor az egészségügyi vészhelyzetek valószínűbbek, mint a fiatalabb pilótáknál. Ráadásul  a férfi még a rendkívüli helyzetben sem tette meg a megfelelő intézkedéseket. Azonnal oxigénmaszkot kellett volna felvennie, és biztosítani kellett volna az utasok oxigénellátását. Griesemann rádióüzenetei sem feleltek meg a nemzetközileg elismert riasztási jelentéseknek. A  vészhelyzetre utaló "Mayday" kifejezés sem hangzott el, nem kezdeményezett vészleszállást.

A jelentés szerint egy másodpilóta jelenléte valószínűleg megakadályozta volna a katasztrófát.

 

 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek