kulcsár edina
Benzinhiány alakult ki hazánkban, az emberek pánikszerűen megrohamozták a kutakat. Sokan nincsenek tisztában vele, hogy a vezetési stíluson is múlik, mennyit fogyaszt a kocsi. Ugyanúgy el lehet jutni a célállomásra, ha nem nyomjuk padlóig a gázt. De ez csak egy dolog, szakértőt kérdeztünk arról, hogyan tudunk spórolni vezetés közben.
Napok óta benzinhiánnyal küzd az ország, sokan pánikszerű tankolásba kezdtek, ami tovább rontja a helyzetet. A benzinkutakon néhol kaotikus a helyzet, van ahol egyáltalán nem tudják már kiszolgálni az autósokat, máshol sokat kell sorban állni. Mi most arra voltunk kíváncsiak, hogyan tudunk takarékosan vezetni.
Ugyanis egyáltalán nem mindegy a vezetési stílus, rengeteget lehet spórolni, ha odafigyelünk néhány fontos dologra. Lehet, hogy kevésbé izgalmas, élménydús a vezetés, de az üzemanyag felhasználásának szempontból jobb, ha kerüljük a hirtelen, kissé agresszívabb kigyorsításokat és fékezéseket.
A reggeli hidegindítást követően a lehető leghamarabb induljunk el az autóval, ne álló helyzetben várjuk a motor bemelegedését
– kezdte sorolni tanácsait Szabó Róbert, az Autó-Motor magazin főszerkesztője. - Kerüljük a motor indokolatlan pörgetését, 2000-es fordulatszám környékén kapcsoljunk magasabb fokozatba. Ilyenkor alacsonyabb az üzemanyag-igény és a gépkocsi is nyugodtabban viselkedik. A klímát csak a páramentesítés idejére kapcsoljuk be, az is nagyon meg tudja nyomni a fogyasztást. Segít az is, ha lejtőn, vagy guruláskor (pl. útkereszteződéshez, piros lámpához érve) használjuk a motorféket , vagyis gázadás nélkül kapcsolunk vissza sebességbe. Ez a fogyasztáscsökkentés mellett bizonyos mértékig a fékrendszert is tehermentesíti. Ami szintén nagyon fontos, ügyeljünk a gumik megfelelő levegőnyomásra! Az előírtnál alacsonyabb nyomás növeli a fogyasztást és csökkenti az abroncs tapadási hatékonyságát, ami rendkívül balesetveszélyes!