kulcsár edina
Napjaink kompetitív világa arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy egyre többet várjanak el a cégektől, vállalkozásoktól, gyártóktól, tulajdonképpen az egész gazdasági szektortól. Az elvárások napról-napra nőnek, a vállalkozások pedig igyekeznek lépést tartani a trendekkel, aminek a legjobb módja a digitális megoldások beépítése az üzleti modellbe.
Amikor egy hagyományos vállalkozás digitális átalakulásra törekszik, szükséges kiemelt figyelmet fordítania a digitális eszközök kiválasztására, ugyanis ezen múlik a digitális transzformáció sikere vagy bukása. A digitális megoldások segítségével átláthatóbbak lesznek a vállalkozás operatív folyamatai és egyúttal hatékonyabbá válhatnak a munkafolyamatok, ezek a faktorok pedig növelik a termelékenységet, az alkalmazottak elkötelezettségét és a munkahelyi elégedettséget.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy számos feladat automatizálható a mesterséges intelligenciának és a gépi tanulásnak köszönhetően, így ezek implementációjával a vállalkozásunk versenyelőnyben lesz más kisvállalkozásokkal szemben. A digitális üzleti átalakulással hatékonyabb üzleti folyamatok tervezhetőek, így akár alacsony költségvetéssel is felveheti cégünk a versenyt nagyobb vállalatokkal.
A digitális eszközök száma napról napra növekszik, ezért a kínálat elsőre ijesztő is lehet. Digitális marketing ügynökségünk több évtizedes szakmai tapasztalatával a hátunk mögött, az alábbi 5 digitális eszköz, szerintünk, elengedhetetlen a sikeres felzárkózáshoz és a céges folyamatok megkönnyítéséhez.
1. Projektmenedzsment digitálisan
A munkaerőpiac elvárásai egyre inkább a részleges vagy teljes home office irányába tolják a munkavégzést, ezért a digitális megoldások között első helyen kell szerepelnie egy felhő alapú projektmenedzsment szoftvernek.
Egy ilyen szoftver segítségével cégünk egyszerűen nyomon követheti a a projektek státuszát, és használata megkönnyíti a több csapat vagy részleg közötti együttműködést. A felhő alapú eszközök, mint a Trello, Asana vagy a ClickUp, lehetővé teszik, hogy minden dokumentum és projekttel kapcsolatos információ egyszerűen elérhető legyen a projekten dolgozók számára bárhonnan, ahol internet van.
2. Hogyan kommunikáljon a csapat?
Sokszor nehéz lekövetni a csapattagok közötti kommunikációt, különösen a vállalkozás növekedésével. Az olyan platformok, mint például a Slack használata, megkönnyíti a csapat számára a csevegést, a fájlok megosztását és a kollégák elérhetőségét is szemlélteti.
Ráadásul a Slack integrálható más alkalmazásokkal, mint például a projektmenedzsment szoftverekkel, ezáltal pedig még gördülékenyebbé válik a munkafolyamat. De egy ilyen digitális eszköz nemcsak a munkáról szólhat, létrehozhatóak rajta olyan csatornák, ahol a kollégák random dolgokat, vicces történéseket oszthatnak meg egymással, tulajdonképpen teret adva a virtuális beszélgetéseknek.
Egy ilyen opció nagyban segíti a munkavállalók elégedettségét és elköteleződését. Ráadásul a Slack asztali és mobileszközökön egyaránt elérhető, így a csapat szinte bárhonnan (lehet, Nepálból bajos lenne, szóval ahol van internetkapcsolat) kommunikálhat.
3. A jolly joker digitális eszköz, az e-mail marketing
Az e-mail marketing továbbra is az egyik leghatékonyabb és legnépszerűbb digitális marketing eszköz. Az olyan platformokkal, mint az Active Campaign, MailChimp vagy Klaviyo az email-es kommunikáció könnyen automatizálható, tervezhető és mérhető.
A fenti digitális eszközök használatával rálátása lesz cégednek arra, hogy ki nyitotta meg az e-mailt, mely linkekre kattintottak, és kit érdekelhet a leginkább egy további ajánlat vagy üzenet. A szegmentálás révén személyre szabott e-mail-ajánlatokat küldhet új és visszatérő ügyfeleknek egyaránt; így lehetőség nyílik automatizálni az egyedi ügyfélélményt és ezáltal exponenciálisan növelni az ügyfelek elégedettségét.
4. Nem maradhat le a listáról a közösségi média sem
Rég elmúltak azok az idők, amikor egy webhely önmagában elegendő volt a hatékony online jelenléthez. Napjainkban a vállalkozásoknak jelen kell lenniük minden közösségi média platformon, ahol a célközönsége aktív. Ez pedig azt jelenti, hogy a cégnek tartalmat kell gyártania, majd közzétennie, kapcsolatba kell lépnie a felhasználókkal, válaszolni a kérdésekre és visszajelzésekre; tulajdonképpen aktívan jelen kell lennie a vállalkozás közösségi média platformjain.
Számos közösségi média platform van és egy elhivatott social media team nélkül szinte lehetetlen jelen lenni mindegyiken, ezért érdemes felmérni, hogy cégünk célközönsége mely platformokat frekventálja és milyenek a tartalomfogyasztási szokásai. Ezután pedig ki kell válogatni azokat a platformokat, amelyeken megéri jelen lenni és amelyre van kapacitás rendszeresen tartalmat gyártani, és ezután következhet a mágikus digitális eszköz, egy social media management szoftver, amely hatalmas segítséget nyújt a közösségi csatornák menedzselésében.
A legnépszerűbb social media management platformok, a HootSuite, Buffer, Agorapulse abban lehet a felhasználók segítségére, hogy egy fiókban áttekinthető legyen az összes közösségi média tevékenység, a célközönség reakciói és egyúttal ezeken a platformokon a posztok időzítése is lehetséges.
5. Első a biztonság!
A digitális megoldások nagyban megkönnyítik egy vállalkozás életét, de egyúttal támadási felületet is nyújthatnak; ezért a digitális átállás nem valósulhat meg biztonsági intézkedések nélkül. A legújabb technológiák gyors letöltése és használata hamar rosszul sülhet el, ha nem biztosítjuk be magunkat az esetleges kibertámadások ellen.
Az olyan eszközök és megoldások, mint a kétfaktoros hitelesítés, az alkalmazottak tájékoztatása a veszélyekről, a titkosított VPN-ek, amelyek lehetővé teszik az otthonról dolgozóknak, hogy hozzáférjenek a vállalati erőforrásokhoz, mind fontos tényezői egy, a digitális eszközöket implementálni tervező vállalkozás számára új technológiát gyorsan átvenni igyekvő vállalat számára. A kibertámadások veszélye túl nagy ahhoz, hogy például az otthonról dolgozók védelem nélkül maradjanak.
Összefoglalás
A digitális átalakulás nem egy szükséges rossz, hanem egy izgalmas lehetőség a vállalkozás és a céges folyamatok megújulására és optimalizálására; ezáltal lehetőség nyílik új folyamatok kialakítására, az elérhető technológiák sokoldalú hasznosítására.
A digitális átalakulás arról is szól, hogy cégünkben egy új, innovációkra nyitott, flexibilis szemléletet alakítsunk ki; ezzel megnyitva az ajtót az alkalmazottak, partnerek és tanácsadók előtt a jobb folyamatok, jobb termékek fejlesztésében.
(X)