tóth gabi
Közel 17 milliárd forintot szánna a főváros baloldali vezetése a Fővárosi Csatornázási Művek részvénycsomagjáért.
Tarlós István nyomdokain haladna tovább a Karácsony Gergely vezette baloldali vezetés, és ismét megpróbálná visszavásárolni az egyik legfontosabb közműszolgáltatót, amelytől a város fenntarthatóbb energiafelhasználását várnák. A szerdai közgyűlésen várhatóan döntés születhet a Fővárosi Csatornázási Művek kérdéséről, amelynek a visszavásárlására 16,9 milliárdot szánnának - írja a Metropol.
A 25 százalék plusz egy szavazatos pakettet még 1997-ben – Demszky Gábor főpolgármestersége idején – adta el Budapest vezetése, majd az elmúlt évtizedben Tarlós István igyekezett visszaszerezni, de nem járt sikerrel.
Bár Karácsony Gergely is bejelentette, hogy 100 százalékig fővárosi tulajdonban szeretné tudni a vállalatot, ám a tranzakcióig mostanáig, a privatizációs szerződés lejáratáig várni kellett. A tervek szerint a közel 17 milliárdos árat a fővárosnak 2024 tavaszáig kellene kifizetnie. Karácsonyék szerint a tranzakció az FCSM meglévő eredménytartalékából lesz kivitelezhető és nem igényel majd pótlólagos fővárosi forrásokat.
A mostani döntés annak tükrében érdekes, hogy a főváros baloldali vezetése folyamatosan forráshiányra panaszkodik, és azzal vádolja a kormányt, hogy tudatosan tartja vissza a Budapestnek járó forrásokat. Karácsony Gergelyék az utóbbi időben több olyan erősen vitatható intézkedést hoztak, amivel állításuk szerint jelentős megtakarítások érhetők el. A főváros baloldali vezetése nemrég arról döntött, hogy a téli időszakra leállítja a Fogaskerekűt. Az intézkedéstől 100 milliós spórolást remélnek. A XII. kerület alpolgármestere azonban rámutatott, hogy ez a BKK 200 milliárdos éves költségének mindössze csupán csak a fél ezreléke.
A díszkivilágítás lekapcsolásából eredő 28 millió forintos bevétel ugyancsak eltörpül, ahhoz a 3500 milliós veszteséghez, amit a budapestieknek okoztak Karácsonyék a meghiúsult BKV reklámtenderével. Jelentős forráskiesést okozott nemrég az a döntés is, aminek révén Vörösmarty téri adventi vásár 1500 négyzetméternyi területét teljes egészében átengedték a főváros turisztikai cégének, a Budapest Brand Nonprofit Zrt.-nek.
A „folyamatos forráshiány” ellenére a budapesti vezetés olyan programokat finanszíroz régóta milliárdokért – tehát a fogaskerekűn megspórolandó összeg ezerszereséért –, mint a jubileumi rózsakert, a brüsszeli iroda vagy éppen politikaimarketing-iroda a Budapest brand építésére.